Kosta
Guru
Guru

Re: RE: 4C - WTCC

wo apr 16, 2014 18:47

Ruimte zoeken ? Waar dan ? Niet naar links, for obvious reasons, niet van het gas, niet naar rechts (de eerste bocht gaan naar rechts, die ga je op dat tempo vervolgens echt niet meer halen, en bovendien wordt het daar vervolgens errug druk..), dus.... volgassie rechtdoor ende vooruit, wat hij deed, en daar kennelijk wat sprintkracht tekort komend op Bennani, die dus, en dan zijn we er weer, toch écht z'n rechtervoetje had moeten optillen, (hoe weinig dan ook) want hij zat er echt gewoon achter.

En ik race wél.... :wink:
Er is verschil tussen naar rechts gaan en naar rechts gaan. Tuurlijk , ga je niet ineens aan de rechterkant van de weg rijden maar hij had ervoor kunnen kiezen om iets naar rechts te gaan om dit te voorkomen . Met andere woorden : is dit nu beter ?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: 4C - WTCC

wo apr 16, 2014 22:21

Interessant. Degene die pole rijdt/op zijn lijn zit/niets "verkeerd" doet moet maar aan de kant voor iemand die er achter zit te duwen en te tikken ?? En dat kleine beetje naar rechts moet dus minimaal een wagenbreedte zijn, anders schiet je er nogal weinig mee op, toch ?? Enig idee hoe lastig/onmogelijk het is om op snelheid/redelijk tegen de limiet een bocht aan te snijden, op deze baanbreedte, als je een wagenbreedte van je lijn af zit ? (ik wel) Dan moét je van je gas af. Enig idee hoe het veld dan op elkaar vouwt ?? Dat zou een actie zijn geweest waar de rest van het veld totaal geen rekening mee houdt. Bijzonder, die pogingen Bennani's actie (een beetje) te vergoelijken/verdedigen. Het sloeg namelijk nérgens op en hij (Bennani) zat fout. Simpel as that...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Kosta
Guru
Guru

wo apr 16, 2014 22:31

Interessant. Degene die pole rijdt/op zijn lijn zit/niets "verkeerd" doet moet maar aan de kant voor iemand die er achter zit te duwen en te tikken ?? En dat kleine beetje naar rechts moet dus minimaal een wagenbreedte zijn, anders schiet je er nogal weinig mee op, toch ?? Enig idee hoe lastig/onmogelijk het is om op snelheid/redelijk tegen de limiet een bocht aan te snijden, op deze baanbreedte, als je een wagenbreedte van je lijn af zit ? (ik wel) Dan moét je van je gas af. Enig idee hoe het veld dan op elkaar vouwt ?? Dat zou een actie zijn geweest waar de rest van het veld totaal geen rekening mee houdt. Bijzonder, die pogingen Bennani's actie (een beetje) te vergoelijken/verdedigen. Het sloeg namelijk nérgens op en hij (Bennani) zat fout. Simpel as that...
Ik vergoelijk de actie van Bennani helemaal niet. Zie je mij dat ergens zeggen ? Nogmaals de vraag : Is het nu beter ?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 16, 2014 22:42

Nou, je stelt wel dat Tommie (maar wat) naar rechts had moeten gaan ? Waarom dan ? Om die tikkende, duwende Bennani te ontwijken/uit de weg te gaan ? Omgekeerde wereld ! Zou een mooie boel worden, en interessante gesprekken op gaan leveren tussen rijder en teamchef... Los van het feit dat als één of meerdere rijders vooraan onverwachte acties gaan doen, op zo'n smal baantje en enigszins vlak voor een bocht, het nog maar staat te bezien of de schade dan niet nog véél groter wordt. Bovendien zie je niet zoveel, als je lekker-laag in je race-bolide zit, in het middenveld of nog meer achteraan, tussen een hele bende gelijkgestemden. Dan wil je héééél erg graag dat iedere deelnemer vooral "logisch" blijft doen. Denk dat ik na een race'je of 50 wel een beetje uit ervaring kan & mag spreken..

FO
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 16, 2014 22:59

Kennelijk is de body nogal beschadigd en kost een nieuwe een slordige 4 ton !? (jawel, in euro's..) En dat voor een team wat kennelijk nogal moeite heeft de race-eindjes aan elkaar te knopen (zullen ze niet uniek in zijn).. Wordt/is zoiets eigenlijk verzekerd/te verzekeren ? (kom er maar in, Dennis !!!!)
Ja Emile, dat kan zeker :wink: , heb in het verleden ook dikke rallykanonnen verzekerd voor en bij de Hellendoornrally. Ook,wel eens een Duitse raceauto. Premies en eigen risico's zijn niet mals overigens maar dat had je vast wel verwacht :lol:

Kosta
Guru
Guru

wo apr 16, 2014 23:29

Nou, je stelt wel dat Tommie (maar wat) naar rechts had moeten gaan ? Waarom dan ? Om die tikkende, duwende Bennani te ontwijken/uit de weg te gaan ? Omgekeerde wereld ! Zou een mooie boel worden, en interessante gesprekken op gaan leveren tussen rijder en teamchef... Los van het feit dat als één of meerdere rijders vooraan onverwachte acties gaan doen, op zo'n smal baantje en enigszins vlak voor een bocht, het nog maar staat te bezien of de schade dan niet nog véél groter wordt. Bovendien zie je niet zoveel, als je lekker-laag in je race-bolide zit, in het middenveld of nog meer achteraan, tussen een hele bende gelijkgestemden. Dan wil je héééél erg graag dat iedere deelnemer vooral "logisch" blijft doen. Denk dat ik na een race'je of 50 wel een beetje uit ervaring kan & mag spreken..
Nogmaals, 50 cm meer naar rechts , en dit was niet gebeurd . Wetende dat Bennani begint met duwen kan je ervoor kiezen om door te rijden terwijl je voelt dat er iemand linksachter je aan het duwen is of ervoor kiezen om iets meer lucht te geven . De gedachte "dit is mijn lijn en wie doet mij wat ?" heeft niet echt goed uitgepakt voor Tom . Of Bennani nu straf krijgt of niet , Tom is er de volgende race niet bij en Bennani wel . Een erge dure 50 cm !

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do apr 17, 2014 11:25

Kennelijk is de body nogal beschadigd en kost een nieuwe een slordige 4 ton !? (jawel, in euro's..) En dat voor een team wat kennelijk nogal moeite heeft de race-eindjes aan elkaar te knopen (zullen ze niet uniek in zijn).. Wordt/is zoiets eigenlijk verzekerd/te verzekeren ? (kom er maar in, Dennis !!!!)
Ja Emile, dat kan zeker :wink: , heb in het verleden ook dikke rallykanonnen verzekerd voor en bij de Hellendoornrally. Ook,wel eens een Duitse raceauto. Premies en eigen risico's zijn niet mals overigens maar dat had je vast wel verwacht :lol:
Nu we toch aan het verzekeren zijn. Hoe zit het dan met de schuldvraag?
Duidelijk is dat Bennani schuldig is aan dit raceongeluk (kan het geen race incident noemen) en hij dit dus had MOETEN voorkomen.
Kun je de schade dan niet claimen op Bennani?
Dat doet toch veel meer auw dan een drive trough..... (hmmm, ik weet het antwoord eigenlijk al).

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do apr 17, 2014 11:38

Nogmaals, 50 cm meer naar rechts , en dit was niet gebeurd . Wetende dat Bennani begint met duwen kan je ervoor kiezen om door te rijden terwijl je voelt dat er iemand linksachter je aan het duwen is of ervoor kiezen om iets meer lucht te geven . De gedachte "dit is mijn lijn en wie doet mij wat ?" heeft niet echt goed uitgepakt voor Tom . Of Bennani nu straf krijgt of niet , Tom is er de volgende race niet bij en Bennani wel . Een erge dure 50 cm !
Ik denk dat Kosta en ik achteraf aan het redeneren zijn.
Op het moment dat je zelf achter het stuur zit en beslissingen neemt ga je er waarschijnlijk niet vanuit dat iemand maar blijft duwen.
Bennani had moeten stoppen met duwen toen er geen ruimte meer was.
Achteraf denken we dan had even 50 cm naar rechts gegaan en je had door kunnen rijden.
Als Tom dat had gedaan, wat had Bennani dan gedaan? Ook 50 opschuiven en nog meer duwen.

Met andere woorden, waarschijnlijk heeft Tom het beste gedaan wat hij in deze situatie kon doen.
Ik kan helaas geen commentaar van hem vinden over het ongeval.

Kosta
Guru
Guru

do apr 17, 2014 12:05

Uiteindelijk kan je dat altijd achteraf beoordelen . Dat is duidelijk . Ik geloof echter dat , als Tom 50 cm opgeschoven had , Bennani niet ook die kant opgegaan was , hij had daarna tenslotte de ruimte gehad .

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 17, 2014 12:06

Tom heeft (in my humble opinion) zelfs het énige gedaan wat je kon/moest doen. Om te beginnen: het is niet eens de bedoeling tikken/duwtjes/kleunen/beuken uit te delen in de autosport. Daar stopt iemand, even bevangen door dat befaamde "red mist syndrome" óók niet mee als je een paar decimeter opschuift, en ik blijf erbij dat , als Tom dat had gedaan, helemaal niets zou hebben opgelost. Ik heb daarnaast een nogal héél uitgesproken mening over duwen-en-trekken als je langs een onverzettelijk stuk beton dendert, en dan gaat het me in eerste instantie nog niet eens over die 2 tot 4 euro-ton schade die wordt veroorzaakt, je snapt me wel.. Banana Bennani zal inmiddels ruim zijn afgekoeld, (inmiddels ook beslist weer Mehdi als voornaam hebben ) beelden hebben bekeken en ongetwijfeld tot de conclusie zijn gekomen dat 'ie dat nóóit meer moet (en zal) doen. Ik heb al eerder gezegd dat ik 'm niet als beuker zie en ken, de man kan ook zeker een goed potje sturen (open deur) maar wilde iets wat niet kon. Ik heb als Amateur-coureur (let op de hoofdletter "A".. :lol: ) ook een paar fikse klappers opgelopen omdat sommigen de race in de eerste bocht willen winnen, met als highlight een razend snelle rakker in één of andere Japanner die, tijdens de 24 (!!) uurs race op de Nordschleife , dacht dat ik m'n 156 even kon inklappen of zo, in plaats van ff te wachten tot het bochtje is afgelopen. Hij had naarna een vlekje op z'n scherm, ik de hele rechter zijkant in de kreukels....

Terug naar “Het Forum Café”