Er blijft een PB-tje van mei j.l. hangen in mijn "outbox". Als ik die wil verwijderen krijg ik:
Could not update user pm counters
DEBUG MODE
SQL Error : 1690 BIGINT UNSIGNED value is out of range in '(`alfaclub-2`.`phpbb_users`.`user_unread_privmsg` - 1)'
UPDATE phpbb_users SET user_unread_privmsg = user_unread_privmsg - 1 WHERE user_id IN (184)
Line : 836
File : privmsg.php
En daarna staat het PB-tje er nog steeds...
Vast en zeker duidelijke taal, maar niet voor mij...

Dit is niet iets waar je zelf wat aan kan doen, dit zal de admin moeten oplossen. Wanneer hij de opdracht
UPDATE phpbb_users SET user_unread_privmsg = user_unread_privmsg + 1 WHERE user_id IN (184)
uitvoert gaat het waarschijnlijk weer naar behoren werken zo te zien.
Om je een klein beetje een idee te geven wat er kennelijk gebeurt: het systeem houdt het aantal berichten in je outbox bij in een tellertje (dit klinkt als heel slecht geprogrammeerd, al zal het vermoedelijk te maken hebben met een poging om de wachttijden op de web site kort te houden). Ergens is daarbij iets fout gegaan, want momenteel heb je één PB in je outbox staan, terwijl het tellertje op 0 staat. Wanneer je de PB probeert te verwijderen wil hij 1 van het tellertje af te trekken. Die komt daardoor op -1 te staan en vervolgens zegt het systeem "ja, maar dat kan helemaal niet" en stuurt het jou die baggerboodschap (bagger omdat het niet verwonderlijk is dat jij als gebruiker hem niet begrijpt). En omdat er iets mis is gegaan zal hij de volledige operatie niet uitvoeren en wordt dus de PB ook niet verwijderd uit de outbox.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos