Nou de vuurdoop gehad ! Na het behalen van me licentie niet meer serieus met de 146 gereden op het circuit dus nu zonder enige test km's best een beetje aftasten in de vrije training. Me niet druk gemaakt om tijden, gewoon effe los komen. Vrije training ging best aardig, wat met bandenspanning gerommeld en alles nog eens nagetrokken en gaan. Maar bij het starten om naar de opstelling te gaan voor de quali op 3 pitten lopen. Op toeren en volgas geen probleem maar stationair en deellast niet te best. Na wat rommelen en stekkers checken geen verbetering toch maar besloten om in ieder geval een tijd op de klok te gooien en dan na de quali verder kijken. Quali ging uiteindelijk best goed en motortje wou op toeren best dus doorgereden, boven verwachting een 2.13.9 gereden, met 2.15 was mijn dag al geslaagd! 12e tijd, lekker tussen de 75 TS mannen.
Na de quali boel beetje af laten koelen en na tip van een monteur van vd Wereld de bobines en bougies controleren. Bobine contactpunten wat corrosie maar niet heel schokkend. Bougies daarintegen wel, allemaal afgefikt, waarschijnlijk door het te krap lopen met de oude luchtmassameter. Hmmm, zal je net zien, heb je bougies nodig van een 16v TS dan ben je de enige die die dag met die motor rijdt... Dus bougies maar zo goed en zo kwaad bijgebogen en de boel met een beetje contactspray weer in elkaar gezet en weer lopen als een zonnetje. Wel even een belletje gepleegd naar Buddy vd Wereld (die langs zou komen om effe te kijken) om een setje nieuwe bougies mee te nemen.
Race 1 : Wel beetje bibberen en bij de start teveel wielspin en kaas goed van het brood laten eten. Na een tijdje ritme te pakken en de meeste plaatsen weer goed kunnen maken, uiteindelijk 8ste met 2.13.7 !
Race 2 : Voor de race de bougies gewisseld, daar kan het niet meer aan liggen ! Nu starten tussen de wat snellere jongens, weer teveel wielspin maar nu minder kaas van me brood laten eten. Weer even op gang komen en vervolgens weer wat mensen in kunnen halen, vooral op het einde van de rechte stukken loopt de 146 best nog wel rap voor zo'n 1800tje ! Alleen in de laatste ronde, in de bocht zonder naam, brrrrrrrr, niet genoeg peut meer.... Voor de race stond de meter tussen 1/4 en 1/2, voldoende leek me voor 10 rondjes... Gevolg : alle gewonnen plekken weer verloren. Uiteindelijk als 12e en met een tijd van 2.12.8, toch best netjes ! Wel balen, had ook 7de ofzo kunnen zijn...
Race 3 : Nu goed weg, eerste rondje plek redelijk kunnen houden, begin het een beetje door te krijgen... Met de achterwiel aandrijvers om me heen lekker kunnen stoeien, waaronder met Pieter eigenlijk van begin tot eind lekker kunnen strijden. Als 9de over de streep gekomen met een tijd van 2.12.7, weer een tikje beter !
Kortom, heerlijk dagje wezen reezen. Afgezien van de bougies de auto geen kick gegeven. Auto stuurt heel fijn, heel neutraal en gemakkelijk. Best rap ook, zeker op het eind rechte stuk kan ik de 75's er met gemak uit slipstreamen ! Nu gewoon eens een dagje testen met sporing, bandenspanning enzo. Top wagentje !!!