Hoe vet is dit? Nou, heel vet!
Weer iets voor op mijn bucket list
WAT EEN SUPER WEEKEND , SUPER
eerst wil ik,zeker de piloten feliciteren , die hebben super rondjes gereden .
Peter die een perfect gecontroleerde nacht rit heeft gedaan met snelle tijden
Marc die in de regen 10 sec. sneller reed op slick's dan de andere op regenbanden.
En Ron die dan in de regen vertrok en toen het opdroogde zijn rit af maakte van 1.5h op regen banden op een droge baan zonder tijd te verliezen .
Alles verliep volgens plan zodat we op een bepaalde tijd 12plaats algemeen tussen de proto's en fabrieks teams en 2de in onze klasse reden .
Tot ons eerste zwak punt naar boven kwam de aandrijf assen , met als gevolg 45min in de box en terug 39ste plaat alg. en 5de in onze klas.
Spijtig genoeg hadden ze de diesels mee in onze klasse gezet , de wagens reden 3h. de max voor een piloot om te komen tanken en wij +/- 1,5h.
Dwz dat de diesels ongeveer 3 ronden reden als wij binnen stonde om te tanken.
De piloten hebben telkens de verloren tijd terug in gewonnen door perfecte snelle rondjes te draaien zodat we steeds tussen de 2de en 4de plaats in onze klasse aan het strijden waren.
Dan één v/d remcilinders v/d pedalbox die de geest gaf , terug het zelfde senario alles geven om terug op onze positie te komen
Dan de aandrijf as van de andere kant , terug 45min box , terug rijden voor onze positie.
Dan temperatuur v/d bak te hoog , de pomp v/d koeling lag out , binnen herstellen en buiten , terug rijden we lagen nu 4de in onze klasse met +/- 10 ronden achter plaats 3
Dan hebben Ron en Marc alles gegeven en we waren goed op weg om het podium te halen , de diesel reed onder tussen 15sec.trager dan wij per ronde.
En de fabrieks BMW kwam moest om de 45min binnen komen omte tanken , en als alles zou hebben blijven lopen zolas we hadden geteld zat er zelfs een 2de plaats in.
Maar het geluk lag niet aan onze kant , met nog een klein uurtje te rijden zagen we opde schermen Ron aan de kan staan .
Een emo shock voor iedereen in de box , zeker toen Ron door de vrachtwagen van Zolder werd afgeleverd voor de box , op dat moment zijn er al een paar traantjes gevloeid in box.
Toen het het linker wiel werd verwijderd zagen we de schade , de remklauw gescheurd, aandrijf as gebroken en wielager vastgelopen en dat alles gloeiend heet .
We dachten toen allemaal het is over .........., en toen kwam Marc met het mooiste idee v/d 24h .
Hij zei : als we nu voor Ron de remleiding afnijpen en alles monteren zodat we met 3 remmen nog 1 rondje rijden zodat Ron toch nog de finish kan halen . Hij vroeg , zou dat lukken ?
En toen gebeurde er een moment van pure emotie en adrenaline wij zijn allemaal op de wagen gesprongen en op een half uurtje stond er een nieuwe aandrijf as, wiel lager , remschijf , wiel en afgeknepen linker remleiding .
De Alfa Romeo 159 nr 19 stond klaar om 16.50 om zijn laatste ronde te doen.
En toen gebeurde voor mij persoonlijk het emo moment van de 24h , als Ron de pits straat uit reed stonden alle pit crew's buiten in hun handen te klappen zowel de prof. teams als de kleinere teams .
opdat moment stond ik zelf met tranen in men ogen van pure ontlading en blijheid , vooral voor Ron en de rest van het team.
Wanneer Ron dan uiteindelijk na twee ronden over de finish ging en de alfa vlaggen over het circuit wapperde , gaf het voor ons de pit crew een zeer voldaan gevoel .
Daaron wil ik zeker iedreen van het team bedanken voor een zeer mooie 24h ,
En sorry voor de schrijf fouten , maar ik was +36h uur wakker toen ik ging slapen en moest er deze ochtend om 4.15h weer uit om te gaan werken.
Mijn voeten en enkels zijn nog gezwollen en mijn benen voelen als of ik de 24h op rol schaatsen heb gedaan.
Volgend jaar opnieuw Ron , ik doe mee