Mijn naam is Coen, ik ben 19 jaar en woonachtig in het prachtige Den Bosch! Ik ben al redelijk actief geweest op diverse fora behalve dat van de Scarb. Na zaterdag even naar de meeting te zijn geweest van het 166 register, toch besloten om ook hier lid te worden. Om van alle fora een indruk op te kunnen doen en waar ik mij het fijnst bij ga voelen. Op 30 mei van dit jaar heb ik mijn droom verwezenlijkt door een 166 3.2 V6 aan te schaffen. Mijn vader heeft toen ik klein was in drie verschillende modellen van de 164 gereden. Als klein jong heb ik in de eerste achterin in een kinderstoel gezeten en was toen al niet meer uit de wagen te dragen volgens mijn vader.
Na de laatste 164 te hebben gekocht in 2006 en een jaar later te hebben verkocht wegens een defecte Kachel- motor én Radiator heeft hij besloten alvorens een Duitse 6 -inlijn te kopen waar ik niet graag de naam van noem eerst naar een 166 VL op zoek te gaan. Na ook de Duitse koekblikken te hebben gezien heeft hij toen toch besloten om voor de Duitsers te kiezen. Een redelijk lekkere wagen, maar een wagen die lang niet zo veel comfort bied als de 166, waar ik toch sterk van gecharmeerd ben. Na dat ik ouder werd en steeds meer met auto's betrokken en overspoeld werd zelf ook in deze wereld gestapt. Eerst gekeken naar de logische stap voor iemand van mijn leeftijd, een 206 GTI. Ook vóór deze aanschaf heb ik eerst een aantal 166's bekeken maar toen toch met pijn en moeite besloten dit niet te overwegen vanwege de kostenplaatjes.
Zo gezegd, zo gedaan. Zelf een 206 GTI uitgezocht die er keurig uit zag, weinig kilometers op de teller en perfect was onderhouden. De meeste GTI's , ongeveer 9/10 zijn namelijk flink toegetakeld. Eenmaal een maand in mijn bezit, begon het Alfa hart weer te kloppen en heb ik de Peugeot direct op Marktplaats gezet voor een meerprijs van € 600,-. Gekocht voor € 1750,- en verkocht voor € 2.350,- een heerlijke winst voor mij door alleen maar een slotvanger te hebben vervangen en een beetje gepoetst te hebben. Dit kwam enorm goed uit nu ik een 166 wilde gaan kopen.
Nu begon het échte werk en ik kreeg er langzamerhand slapeloze nachten van. Op zoek naar een geschikte 166 voor niet al te veel geld én het liefst een 6 pitter aangezien de wegenbelasting tussen een Twin Spark en 3.2 nog geen € 8,- scheelt en het beesten van motoren zijn. Al moet ik zeggen dat ik ook enorm gecharmeerd was/ben van het prachtige Hart dat onder de kap ligt met de Chrome inlaatbuizen. Ik stelde heel wat eisen aan de auto en zal ze daarom ook even opsommen.
De auto moest beschikken over de volgende functies/luxe
- Leder interieur (voorkeur ging uit naar Beige/Grijstinten)
- 3.2 V6 24v
- Facelift model
- Grigio Dolceaqua
- Werkende Centrale deurvergrendeling
- Alarm
- Werkende Kofferklep openen op sleutel
- Soepele versnellingsbak
- Nieuwe distributie
- Keurige uitlaat
- Kilometerstand onder de 200.000 km
- Nationale Autopas
- Onderhoudsboekjes
- Werkende elektra van de auto
- Cruise Control
- Heldere koplampen
- Xenon
- Geen niet-originele opleukers
En zo zijn er waarschijnlijk nog een aantal eisen geweest. Uiteindelijk heb ik 1 wagen kunnen vinden die het allemaal wel had, maar waarvan het grootste deel niet werkte. Deze stond bij Yet Cars.. oh jee.. Toch twee keer gaan kijken en na pijnlijk besluit niet gedaan. Kort hierna bij Christiano in Sint-Oedenrode beland bij een keurige 166 in een prachtige staat. Weliswaar met zwart lederen interieur, een kilometerstand van 254.000 km maar wel met Nationale Autopas. De auto had bijna alles uit mijn wensenlijstje en verkeerde in een hele goede staat. Bovendien was het zeer prettig om zaken te doen met meneer Christiano. Een man die graag in is voor een babbeltje met zijn klanten en daar rustig de tijd voor neemt.
Daarnaast staken mijn vader en ik nog meer op van zijn kennis en ervaring in het Alfa Romeo Cirquit. De Peugeot destijds een week voor de aankoop van mijn 166 verkocht en direct een afspraak met Christian gemaakt om de wagen op te komen halen. Wat je voor het geld dat ik heb betaald krijgt aan auto, is ongelooflijk. Ik ben zo enorm trots op deze auto, er is tot nog toe helemaal niks ernstigs voorgekomen. Alleen een bovenkoellings slang waar een gapend gat in zat en tijdens het rijden dus flink voor wat ongemak heeft gezorgd. gelijk de van de gelegenheid gebruik gemaakt om het koelreservoir te vervangen dat lekte, nieuwe slangklemmen bevestigd en de radiator-buis en steun geschuurd en voorzien van een nieuwe laag lak.
Inmiddels heb ik ook alle grilldelen vervangen en/of gespoten. Daarnaast heb ik in het Dimlicht 8000K Xenon gemonteerd. Het groot- en het mistlicht volgen nog.
Hier een aantal foto's van de dag waarop de aankoop plaats heeft gevonden.

Hier zijn de meeste grilldelen vervangen, alleen de kentekenplaten nog niet.

Hier begon de aanpak van de onderste grilldelen

En zo waren we 4 weken terug geëindigd.

Ik ben héél benieuwd naar jullie menig en ik zie jullie allemaal graag op de volgende meetings!