Terug van een bezoek aan Auto Moto d'Epoca, de Italiaanse tegenvoeter van Techno Classica Essen. Het stond al lang op mijn wensenlijstje en ook op dat van mijn Amerikaanse travel-buddy Fred. Tijdens de planning diende zich nog een gegadigde aan; Baktash, die zich vorig jaar aansloot bij ons Route 66 avontuur en zich een zeer aangename reisgezel toonde. Fred kwam direct naar Nederland om samen met mij per 33 naar Italië af te reizen. Baktash pikken we later op bij Malpensa, bij Milaan.
Het werd een trip die bol stond van de Alfa geneugten, leuke ontmoetingen, smakelijke routes en nog veel meer.
Voordat we Nederland verlieten bezochten we Auto Moto d'Italia in Rosmalen:
Het was al behoorlijk laat toen we in 'romantisch' Barr in de Elzas aankwamen:
Mijn Tomtom vertoonde kuren (ik + elektronica = slechte combo), de navigatie apparatuur van Fred bood uitkomst:
Afdaling Grimselpas in Zwitserland:
Nadat we Baktash opppikten van Malpensa volgde een bezoek aan het Volandia museum (aanrader!), daar zagen we onder andere dit wrak uit de Sahara van een toestel met drie Alfa Romeo motoren:
Daarna bezoek aan de langst actieve Alfa dealer Cozzi in Legnano. In de kelder een prachtige collectie Alfa's, met o.a. de enige niet in wit geleverde Giulia TI Super. Daar achter de Bonneville record 155 (300 km/h):
(Bezoek alleen op afspraak),
Als je toch in de buurt bent, waarom niet even een foto van de 33 voor de poort van het Museo Storico en voormalig Centro Direzionale.
Onaangekondigd de Collezione Zagato bezoeken; soms kan het:
Route 66 en nog veel meer-mascotte Tioga was natuurlijk mee:
Krijg nou wat....
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v676/dinkyboy61/Padovatrip2014/padovatrip10.jpg)