Mijn ervaring is dat 147s, 156, nieuwe Guilettas en MiTos helemaal nooit terugzwaaien. Althans hier nog nooit gezien.
Grotendeels klopt dat wel ja (ook de 159 hoort er overigens bij). Maar dat komt volgens mij omdat dit de "opkomst" van Alfa Romeo voor het grote publiek was: populaire modellen die ook veel zakelijk gereden worden, en dié mensen "hebben" weinig met ons merk en kennen "onze" gebruiken niet. In het pre-populaire tijdperk kon je van iedere Alfa een knipper of zwaai verwachten.
Overigens niet zo generaliseren: ik ben vanmiddag nog "bezwaaid" door een MiTo toen ik een rondje aan het rijden was met de Spider (schrok er wel een beetje van ..... verwacht je niet hè), ik was te laat om terug te zwaaien maar we kwamen elkaar dan ook met 160km/u tegenmoet.
Tijdens hetzelfde rondje reed ik op de autoweg achter een zwarte Renault Megane, allebei netjes 100km/u. Ging een tijdje zo door, maar ineens liet de Renault het gas ietsje los. Dus ik hem voorbij en toen bleef hij een tijdje achter me rijden. Even later kwam hij mij met een kort "toetje" en een opgestoken duim voorbij.
Verder is het zwaaien naar bijna alle old-timers, cabrio's, veel motoren, klappende en bewonderende schooljeugd en ouderen ..... vermoeiend zo'n Spider