Nieuwe rijders/vers bloed/oudgedienden terug in het Squadra Italia !!!
Afgelopen vrijdag heeft andermaal bewezen hoe leuk, eenvoudig-laagdrempelig (licentie'tje hebben/halen, autootje op de kar snukken, naar de baan, inschrijven & gummen, hoe eenvoudig en makkelijk kan het zijn ???) en (jaja, relatief) voordelig je kunt racen met zo'n enorm charismatische auto van ons illustere merk Alfa Romeo. Zet een paar gelijkwaardige auto's bij elkaar en je hebt de leukste duels ! De huidige groep rijders laat zien dat ze a) een goeie pot kunnen sturen en b) respect hebben voor elkaars materiaal. En laat het daarnaast nog allemaal "goeie gasten" zijn ook !! Mijns inziens een hele goede basis, daar moet je zuinig op zijn en die basis moét toch goed uit te breiden zijn ? Ikzelf zie héél erg graag 105'je en 75's, volgend jaar als het goed is een stel TS 16V cuppers erbij, ik hoop dat dit een doorslaand succes wordt (hoewel ik de eerste 16V TS deserteur ben, mijn nederige, welgemeende excuses, maar mijn Juul, die Kekke Kar...), maar het zal (in eerste instantie) niet genoeg zijn om structureel 20+ auto's aan de start te krijgen.
Huub zei het al in zijn toespraak bij de prijsuitreiking: nieuwe aanwas ! Hoe gaan we dit fixen ? Jasper Slop zal uiteráárd zijn race-papiertje wel halen, maar die moet op doordeweekse dagen uiteraard naar school.. En jij Hylke ? Bloed kruipt toch enz. enz., dus deze winter je papiertje halen en meedoen met je mooie 156 ! Maar nogmaals: het lijkt me niet genoeg. Ikzelf ben, als 52-jarige aartsconservatief, nogal onbekend (& dat mag best zo blijven) met social media, verwacht op dat punt van mij geen zinnige inbreng. Ik zit wel ff te filosoferen (kan nog niet goed op zaken-gang komen, zo na die prachtige seizoen afsluiter) over wat te doen om dit mooie concept nieuw/extra leven in te blazen. Waar zijn toch al die mensen die sinds dat ik mee rij (2012) op de uitslagenlijst hebben gestaan, maar die ik dit seizoen niet heb gezien ? Namen die me zo te binnen schieten zijn Chris Heezen, Eelco, Norbert), en de kersverselingen (Peter-Paul, Jorik, Henk Dommerholt, die namen schieten me ook ff te binnen) ?
De grootste drempels voor "nieuwelingen" zijn (denk/vermoed ik) de aanschaf van de auto, wellicht ook de stalling en de technische ondersteuning.
Kunnen/moeten we niet eens een lijstje proberen te maken van auto's die in de motteballen liggen, maar met relatief weinig TLC weer racebaar zijn ? En met de eigenaren eens een hartig woordje ( ) wisselen dat ze óf zelf weer gaan rijden óf het ding "voor weinig" te koop aanbieden ? Laten we eerlijk zijn, anno 2014 zijn gebruikte racers eigenlijk nauwelijks snel en voor goed geld (hoeveel is dat eigenlijk) te verkopen. En een racer die 5 jaar in een hoek gezet is, is na die vijf jaar ook in waarde gehalveerd. Of knap ze op, en ga ze voor sympathieke bedragen verhuren !
Dan het sleutelwerk: het is uiteraard reuze handig als je zelf het e.e.a. kunt. Er zijn natuurlijk elke race wel een stel handige rijders en technische support op paddock/pits die een handje zouden kunnen helpen ? Als je er toch bent.. Iedereen zal toch zeker bereid zijn een leergierige debutant wat voor te doen/te leren ? Stalling, sleutelruimte, "vriendelijke" uurtarieven van de onder ons bekende namen/beroepssleutelaars, voor nieuwe, nog maagdelijk onhandige rijders ? Ik zou, helaas niet "binnen" (da's vol), maar op m'n buitenterrein (omheind) een stuk of drie auto's kwijt kunnen, gedurende het seizoen (overwinteren lijkt me geen succes), tegen een aangepaste vergoeding (de al eerder genoemde gevulde koeken van de warme bakker), en m'n brug, gereedschap & inmiddels redelijke technische kennis wil ik altijd delen.
Nou, wie heeft een goed publiciteits-plan wat in cyberspace kan worden gelanceerd ? (SI bevat toch een stelletje ICT/computer goeroe's ????) Wie weet auto's te staan voor klein/redelijk geld ? (Ja Rogier, de jouwe !!) Wie kent heren/dames die graag zouden meerijden maar (nog) niet goed geïnformeerd zijn ? Wie heeft een/werkt bij een drukkerij en kan een flyertje in elkaar bastelen ? Wie heeft er tijd/zin om gedurende de wintercursus eens met zijn racer de cursisten te gaan verleiden ? Wie heeft, als 'ie dit leest, ook weer niet zoiets van "tja, waarom rij ik eigenlijk niet (meer zo vaak) mee ?? Als we er allemaal de komende weken eens even over nadenken/er werk van maken, dan moet het toch wel héél raar/stroef lopen als we voor 2015 niet structureel 20 auto's aan de start kunnen krijgen ? Vollere velden werkt als vliegwiel/magneet, toch ?
Nou stelletje creatievelingen: brand los !!!!