Goedenmiddag allemaal !
Ik kom even langs met wat vragen, en hoop dus ook een langer termijn lid te worden .
Mijn Alfa romeo 147 uit 2001 Verde Gemma 120PK Progression heeft last van een paar kwaaltjes.
Bijna 14 jaar oud kan ik dit begrijpen en wil dit dus graag oplossen want ik ben helemaal dol op die auto.
Hij heeft pas 119.000 km's erop dus hij moet met liefde nog best een heel eind verder kunnen.
Het probleem is eigenlijk het volgende.
Heel af en toe heb ik het idee hij "vermogen verliest" en dus 120km 130km rijd dat je echt merkt hij traag is, en dan ook wel is op 120km 4000rpm een keer hikt en dan gaat schreeuwen motor managment biep biep en daarna rijd hij weer verder zoals het moet en de melding verdwijnt.
Dag erna rij je hetzelfde stuk met 120 130 en 4000 4500 toeren en niks aan de hand ?.
Natuurlijk heb ik toen we de auto kochten een jaar geleden de waterpomp / distri / multi etc laten vervangen.
4 weken geleden heb ik de Bougie's vervangen ook houdt ik netjes het oliepeil bij maar ook daar zie ik niks vreemds aan behalve dat het 1 liter is op ong 3500km ( wat nog netjes is volgens mij voor een Phase 1 )
En ik koop 6 liter ( 5 + 1 ) voor 23 euro
Als iemand daar een tip voor kan geven ?, En voor ik het vergeet het uitlezen met 3 verschillende ODB kabels en software geven aan ( 0 error's )
En vanochtend voor het eerst het volgende probleem, op de snelweg 120 130 en alle elektronica valt uit meters gaan naar beneden en de motor valt stil, na een seconden of 5 START hij weer en kan je verder rijden zonder dat je de sleutel om haalt.
Dan is ook de klok gereset op 00:00.
Ik schrok me wild natuurlijk, maar hij reed daarna alsof er geen problemen waren, als iemand iets weet ?.
Meten is weten, maar ik heb helaas niet zo'n vertrouwen in een garage om hem daar te dumpen en ik ga liever naar een vakman / liefhebber.
Maar die heb ik nog niet gevonden in Regio Veenendaal.
Ik hoop iemand tips kan geven of een door verwijzing naar iemand die met mij samen het beestje wel zou willen bijhouden.
En natuurlijk niet voor niks, we zijn geen communisten.