Ik heb net nog eens even zitten lezen op het AMT-forum, en hier heb ik nog iets gelezen waar je wellicht iets aan hebt.. het zou ook een verklaring kunnen zijn voor de foutmelding die je van het ABS krijgt, die vervolgens verdwijnt, dit kan met voedingsspanning te maken hebben.. het valt mij ook ineens op dat het lijkt alsof de accu niet helemaal lekker vol is.. terwijl de accu waarschijnlijk, maar laat hem anders even voor de zekerheid doormeten, gewoon in goede staat is. Nu las ik dus op het AMT-forum onder andere over het volgende probleem, veroorzaakt door de startknop; nu begrijp ik van het verhaaltje wat ik hieronder heb geknipt en geplakt niet helemaal waarom ze dit zo hebben opgelost, maar misschien is het de moeite waard om te onderzoeken bij div. 159 JTD? Bij deze verhaal over startknop, als reactie op een vraag;
''Alfa 159 1.9 JTDM 8V: Soms moeilijk sloom starten Soms niet (snelheid). Dit bleek uiteindelijk aan een te laag starttoerental te liggen doordat er een te zwakke spanning stond op het startrelais vanaf de startknop. Opgelost door met een standaard relais de zwakke startstroom te gebruiken om een sterke startstroom vanaf de accu te schakelen.''
Ook kwam ik iets tegen over een service-mededeling, betreffende slecht starten van 159 JTD, waarbij 3 hoofdrelais vervangen dienen te worden;
''1 technisch bulletin over de klacht niet aanslaan gevonden voor types tot 10e maand 2006. Waar 3 relais met onderdeelnummer 46520422 , van motor regeling, brandstofpomp, en koelvin vervangen dienen te worden. Ze zitten in de zekeringkast/relaishouder in motorruimte. Zullen wel wat slechte series tussen hebben gezeten anders maken ze er geen technische service bulletin over.
Edit, ze zouden op plaats 8,9, en 10 zitten.''
En een link naar dit forum, zit best wel wat interessant leesvoer tussen...
http://www.amtgarageforum.nl/