Vraagje; ik ben wat aan het kijken naar de nieuwere Alfa's (159, new Giulietta) die met CAN bus werken. De 159 heb ik nog niet bekeken maar ik verwacht dat deze 11bits CAN volgens KWPonCAN heeft. De new Giulietta al wel bekeken en deze heeft 29bits CAN volgens KWPonCAN (EOBD) en UDS. Is er al ondersteuning/plannen voor ondersteuning hiervan?
KWPonCAN en UDS structuur op 11bits en 29bits CAN ben ik enigzins bekend mee (en wil ik best met Sander delen) maar de identifiers ken ik helaas niet. Ik ken alleen F1 90 wat het VIN number is.
Afgelopen jaar druk geweest met andere dingen, maar hopelijk dit jaar weer wat tijd voor dit hobby project.
Ik heb een tijdje geleden wel al wat geexperimenteerd met een ELM327 interface en ook een test versie van Unidiag variant hiervoor gemaakt. Dit werkt dus ook via CAN. Heb alleen nog niks met nieuwe Alfa's geprobeerd, alleen andere merk(en).
Het idee was dat iedereen .def files zou kunnen schrijven, maar in de praktijk is dat bijna niet gebeurd. Waarschijnlijk maar weinig mensen met de juiste info. Als ik zelf al deze .def files moet maken, moet ik de data daarin eigenlijk gaan beschermen... Anders kan iedereen dit simpel gebruiken.
Ben altijd geintereseerd in goede info, maar heb zelf gelukkig ook wel al wat.
Groeten, Sander.