Vwb de gevraagde benzine versies:
- 1.8 MPi betreft een basismotor, voor als looks boven prestaties gaan
- 1.9 JTS biedt iets meer pit, gebaseerd op een GM/Holden blok, kom je in "tammere" uitvoering dus ook bij je buurman in de Slopel tegen;
- 2.2 JTS biedt het meeste ongeblazen fut met 4 cilinders, daarnaast geldt hetzelfde als bij de 1.9;
- 3.2 JTS is het topmodel qua vermogen, verbleekt echter bij de échte Busso V6 van Alfa Romeo zelf;
- 1750 TBi, 4 cilinder turbomotor, het lage gewicht van een 4 cilinder en potentie voor vermogen van een V6, en dit blok wordt ook gebruikt in de 4C (de demoversies dan, de "nieuwe" hebben het aluminium onderblok).
De JTS beschikt over een distributieketting. Dit klinkt gunstig, er zijn echter ook problemen mee bekend. De onderhoudshistorie is dan ook cruciaal. Daarnaast kan de gaspedaalreactie bij de 2.2 wat onconventioneel aanvoelen. Hiervoor zijn aanpassingen mogelijk bij bijv. Squadra Tuning en RV Corse.
Verder kan ik (obv 2,5 jaar ervaring met een JTDm 16v) zeggen dat het echt een heerlijke auto is. Geen gekke kraakjes en rammeltjes, mooie materialen en prima meubilair
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18