Vandaag verder gegaan met het opbouwen van de motor en kachel.
Ik moest eerst de gehele kachel nog monteren, en dat was me toch een k*tklus!
Eerst alleen het bovendeel (met de radiator en kraan) gemonteerd, dat kostte me al flink wat scheldwoorden en spierkracht. Eenmaal dat deel vast wilde ik het onderste stuk (met de ventilator) er op gaan zetten. Ik kreeg de onderste kunststof bak echter met geen mogelijkheid mooi om de metalen behuizing van de radiator. Ook de moertjes weer wat losser zetten maakte geen verschil, dus uiteindelijk er voor gekozen om alles weer te demonteren, de 2 delen eerst aan elkaar te zetten en dan alles als 1 geheel weer te monteren. Klinkt echter makkelijker dan het was, want daardoor had ik véél minder ruimte om de kachel tussen de cardantunnel en dashboard te frunniken. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en heb ik de boel allemaal aan kunnen sluiten, zowel de koelvloeistofslangen richting motor als de ventilator.
Toen na gaan kijken waarom de radio en de ventilator niks meer wilden doen, maar daar bleek de oorzaak gelukkig erg simpel te zijn. Onder het dash is duidelijk in het verleden al eens gerommeld door iemand anders, te zien door allerhande provisorisch gemaakte aansluitingen en verbindingen. De pluskabels van zowel de radio als ventilator hadden een gare connector, dus toen ik deze deed vervangen door nieuwe connectoren functioneerde alles weer naar behoren.
Uiteindelijk de boel verder in orde gemaakt, alle koelvloeistof eruit en vervangen en toen gaan starten. Motor al even gestarten alles werkt naar behoren.
Morgen even de boel goed afwerken, wat losse kleine dingetjes zoals de kabel van 't handgas aansluiten, rooster bovenop 't dashboard en meer van dat soort werk.
Ik heb alleen proberen uit te vogelen waar dit van is. (het zijn in totaal 2 stuks) Het zat bij de kachel geloof ik, maar heb echt geen flauw idee waar ik 't moet in schuiven.