Vanochtend de slang vervangen....en hij lekt nog steeds!
Dus slang er weer af, alles gecontroleerd maar niks te zien. Thermostaat even los geschroefd en goed vast gezet. Van de buitenkant is aan de bovenkant niks te zien. Onderzijde thermostaathuis kun je niet zien, dus weer even met cameraatje gespiekt. Lastig te zien, maar zie geen scheur. Het kan natuurlijk ook een haarscheurtje zijn dat bijna niet te zien is.
Dus...nogmaals alles erop, slang zo ver mogelijk er over en ook klem zo ver mogelijk naar achteren geplaatst. Maar lekte nog steeds...
Om even een beeld te geven hoe en wat er lekt:
http://www.youtube.com/watch?v=rWVwG0WcxuE" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar wat nu? Het thermostaathuis is in 2008 al eens gelast omdat de vorige eigenaar verkeerde koelvloeistof had gebruikt. De boel was echt helemaal geoxideerd. Alu lassen is al niet het makkelijkste, dus wellicht dat er nu toch een haarscheurtje op een lasnaad zit. Ik heb wel een adresje waar ik het weer kan laten lassen, maar wellicht weet iemand een ander/beter idee? Bepaald goedje op er op te smeren ofzo?
En zo niet....dan kan de hele reutemeteut er weer af! ik heb nog een ander spuitstuk liggen, maar dat komt van een brievenbusje af. Volgens mij past die er ook op, maar is nét even wat anders. Maar liever wil ik het originele zeldzame spruitstuk natuurlijk redden.
Fotootje van de onderkant van het thermostaathuis. Met frontcamera van mijn telefoon gemaakt, dus niet héél erg scherp.
En om tenminste nog een beetje positief af te sluiten. Mijn tankmeter geeft eindelijk weer de juiste waarde aan, doordat ik de tankvlotter vervangen heb. Klusje van niks, maar stond al lang ergens onderaan mijn prioriteitenlijst.