Ik ben beetje bij beetje aan het opruimen, heb veel te veel aan projecten en wil zelf zo langzamerhand ook wel weer eens in een Sud gaan rijden. Heb de volgende Sud dan ook te koop staan:
Origineel Nederlandse Alfasud L (Lusso), op kenteken 1976 (ik dacht dat het echte bouwjaar/chassisnummer van 1975 is, maar dat moet ik even checken) en dus over ± 2 jaar 40 jaar oud. De Sud was al niet best toen ik hem kocht maar reed nog heel goed. De auto heeft een vrij opmerkelijke en zeldzame kleuren combinatie namelijk koper metallic (Beige Cuma metallizzato , ARS 832) met blauw texalfa (skai) interieur, met een rode (origineel eerste serie, geen QV) vloerbedekking. Originele motor en bak. Het is een van de oudste originele NL Alfasud in 4-deurs uitvoering. Er is nog een 'L' van 1975 maar daar zit niet meer de originele motor in, en er is nog een 73-er. Verder zijn er nog wel wat import 4-deurs Sudjes en een paar originele NL eerste serie Ti's.
Inmiddels staat ie alweer 10 jaar in een niet kurkdroge garage

waar hij ook niet beter van is geworden. Het is dus een Sud met heel erg veel werk (dan weet een gewaarschuwd mens genoeg). Met name de voorkant is slecht, voorspatborden kan je weggooien, binnenschermen moeten vervangen of stevig aangepakt worden etc. etc. etc.
Als je niet de alfachirurg kent of bent

en nog nooit een hele slechte alfa hebt opgeknapt zou ik er niet aan beginnen. Toch zoek ik er iemand voor die hem op kan (en wil) knappen. Ik heb er eventueel (tegen meerprijs) een redelijk harde neus (met schutbord) van een Nuova Sud bij.
Als iemand hem voor de onderdelen wil dan sloop ik hem zelf wel want dat levert mij meer op. Ik hoef er helemaal niet de hoofdprijs voor maar ik heb 'm zelf ook gekocht, tien jaar gestald en 10 jaar geschorst dus ik zou er wel nog iets voor terug willen zien.
Prijs? Geen idee

ter indicatie, ik heb recentelijk wat onderdelen/sloop Sud's verkocht voor tussen de 450 en 700 euro. Doe maar eens een bod. Als iemand nog een complete, en goed lopende niet olie verbruikende Renault Clio 1.5 DCI motor heeft (motor code K9K704) met ± 200 dkm dan is een ruil ook goed.
Auto staat bij mij achter en onhandig in de stalling, goed bezichtigen is eigenlijk niet mogelijk. Ik heb er wel wat (oude) foto's van:
En nog wat meer oude foto's:
https://www.flickr.com/photos/16214947@ ... 419416494/
.