Ik bedoelde dat ik ging meten tussen de pluspool van de accu (nog aangesloten) en de losgekoppelde minkabel van de auto.
Nee, zo niet, op deze manier meet je het ontladen van capaciteiten in de elektronica van je auto.
Met losgekoppelde minpool en pluspool nog aangesloten moet je meten tussen de minpool van de accu en de losgekoppelde minkabel.
Ik zou echter wel eerst de meter tussen accu en kabel aansluiten en dan pas de kabel losnemen. Sluit je de meter aan terwijl de accu al los ligt, dan heb je kans dat door de inschakelpiek de zekering van je meter er uit gaat. Ik weet niet wat voor meter je hebt, maar vaak heb je een apart 20A (of 10A) bereik met een zware zekering waarmee dit vaker wel goed gaat. Het lagere bereik van bijv. 200mA heeft een kleinere zekering die er vrij snel uit gaat. Start met meten altijd even in het hoge bereik, dan weet je alvast of het in het lage bereik goed kan gaan. Alleen het hoge bereik gebruiken kan ook, maar dan kun je geen uA meten.
Lekstroom van enkele uA is voor een moderne auto wel erg laag. M.i. moet ontvanger voor deuropener en klokje etc. al wat meer trekken. Kan dus kloppen als je op de manier bovenaan gemeten hebt. Je hebt wel DC stroom gemeten en geen AC?
Dat de spanning iets inzakt als je verbruikers inschakelt is wel normaal, maar hoeveel het mag zijn weet ik niet.
Laadspanning van 12.77V is veel te laag. Een compleet volle accu zou na een nachtje rust (helemaal losgekoppeld) al ergens tussen de 12.8V en 13.1V moeten geven. Laadspanning bij volle accu, draaiende motor en zo veel mogelijk verbruikers uit zou ergens tussen de 14V en 15V moeten liggen bij de meeste auto's.
Heb je de accu al eens helemaal opgeladen met een losse acculader?
Dat het met warm weer beter gaat kan inderdaad. Accu's houden niet zo van kou (en ook niet zo van extreme hitte).