Het probleem van jouw storing moet je voornamelijk zoeken in de spanning die je hebt gemeten tijdens het starten, 9,73V als ik goed gelezen heb? De ondergrens van de voedingsspanning van ECU's is als ik mij niet vergis 10V, daarónder zal een ECU een foutmelding in het storingsgeheugen aanmaken en vaak is de ABS-regeleenheid de eerste die een melding maakt. Ik verdenk sterk jouw accu, dat deze nog redelijk recent vervangen is zegt níets over de staat van de accu want hij zou zomaar uit een oude 'batch' kunnen komen van het garagebedrijf... als dit betreffende bedrijf zijn nieuwe accu's bijv. in een koude en vochtige ruimte opslaat zal de kwaliteit van de accu snel achteruit gaan, de vochtige lucht geeft namelijk een soort kortsluiting tussen de polen!
Een ander mogelijke oorzaak is dat de startmotor tijdens het starten teveel stroom trekt van de accu.. (trouwens, is de accu die er nu in zit wel van de voorgeschreven capaciteit?) Dit kan een probleem met de startmotor zélf zijn, maar zou ook kunnen komen doordat de bijv. de motor te lang aangedreven moet worden voordat deze aanslaat, wat weer veroorzaakt zou kúnnen worden door bijv. een probleem met het brandstofcircuit (defecte hoge-drukpomp om maar een zijstraat te noemen)
Ik zou beginnen met de accu te laten doormeten met een elektronische tester waarmee de capaciteit van de accu kan worden bepaald. Verder zou je ook de ''startstroom'' kunnen laten meten om te zien of de stroom die de startmotor trekt wellicht te groot is. Lekstroom heb je bij moderne auto's met een boel elektronica altijd, waarbij je na het afzetten van het contact/op slot zetten van de auto nog een semi-actieve fase hebt, deze duurt bij een GT als ik het goed heb iets van 2 minuten, maar dit kan ook langer óf korter zijn. Deze fase laat een stroomverbruik zien die op het eerste oog geïnterpreteerd kan worden als ''lekstroom'', dus moet je even wachten tot de elektronica helemaal in ruststand gaat. Dit gaat het beste door lekstroommeting te doen waarbij je het contact afzet en vervolgens de auto op slot zet. Hoop dat je hier iets aan hebt! Suc6!