vr jun 26, 2015 16:07
Graag gedaan Dinkyboy! En qua maat, inderdaad zo op het oog net zo groot als een 3 serie. Alfa heeft het over de grootste wielbasis in de klasse, maar dat zie je er niet aan af.
Voor het gemiddelde rijgedrag is dat wel een hele dikke plus! Dat zou betekenen dat de auto comfortabeler is op hobbels en minder listig zou zijn icm de achterwiel aandrijving.
Dat je het er niet aan af ziet, vind ik ook niet erg.
Wat is er listig aan achterwielaandrijving dan
De voornaamste reden van de populariteit van voorwielaandrijving is dat ze in de fabriek de totale aandrijflijn in één keer onder de auto kunnen plakken. Het geeft nu niet echt betere rijprestaties en met name bij zwaardere auto's merk je dat deze vorm van aandrijving in lange bochten de neiging heeft tot zwalken.
- Voorwielaandrijving is goedkoper te bouwen (niet alleen montage maar geen gedoe met een cardanas naar achteren)
- Over het algemeen is voorwielaandrijving eenvoudiger te corrigeren wanneer het mis gaat
- 90% van de bestuurders zal het een worst wezen welke wielen worden aangedreven dus waarom investeren in duurdere achterwielaandrijving.
Wat niet wegneemt dat ik blij ben met de stap om weer achterwielaandrijving te gaan gebruiken, voor de fanatieke bestuurder zal het best merkbaar zijn maar zeg nou eerlijk zou je het missen tijdens de dagelijkse naar het werk/winkel ritjes?
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola