Omdat we onder het credo "Racing for Alberic" (die hele mooie dingen maakte) rijden, kan ik natuurlijk niet met een shabby Juul aan komen zetten. Ik rij al één (of al weer twee ?) seizoen(en) met polyester motor- en kofferklep, tot dusver nog steeds in een witte gel-coat afwerking. De twee polyester achterdeuren die onlangs gereed waren zaten in een donkergrijze coating, dat zag er gemonteerd echt niet uit. Op kleur dus met die spullen !
Op het industrieterrein waar ik zit de kleur laten scannen (volgens de computer van de autospuiter is het een Mitsubishi-kleur wit, nondeju....) en een "spuitcabine" gefabriceerd van de overhead deur van m'n bedrijfshal, een kopse kant van een stelling, de achterkant van de camper en een grote pallet op de heftruck als "dak". En karton, véél karton.
Het spuitpistool wat ik ooit eens had gekocht is een systeem van "veel lucht/weinig spuitnevel". Idioten-proof ?!?! Okee, spullen opgeruwd met scotchbrite, ontvet, lak gemengd (2 comp.) , spuitpistool vullen en gáán !!! Nou, easier said than done.. Twee (!) luchtmengers op het pistool, en een instelling voor de verf doorlaat, een totaal onervaren (té zelfverzekerde) DHZ spuiter.. Spetter/druppel/kuch.. Aanklooien op wat karton, toen de motorkap (da's te zien..), en daarna, énigszins "ervaren" kofferklep en deuren. Al met al "race-netjes" geworden, mét "handtekeningen" van de spuiter..
Maandag of dinsdag nog ff nieuwe stickers/belettering plakken en met een nette auto op naar Assen !!!