Er zwerft op Marktplaats ene Robin R. uit Eefde rond die onderdelen zoekt voor een Alfa 156 2.5 V6.
Kwam bij mij op de email voor een rubberen v6 luchtbuis (gedeelte wat naar de gasklep loopt), die had ik liggen (slechts 1 stuk en zo goed als nieuw), dus betalingsgegevens gemailt en door hem ook snel betaald (30 euro), ik het ding dus gelijk dezelfde avond nog opgestuurd met postnl.
Vervolgens krijg ik een dag later een bericht van hem dat ik de verkeerde buis opgestuurd zou hebben. Met gelijk een foto erbij met daarop een Twinspark luchtbuis (!). Of dat hij hem weer terug kon sturen en zijn geld terug kon krijgen?
Dus om alle twijfel uit te sluiten heb ik dus mijn sleutelhok tot 2x toe overhoop gehaald, maar geen V6 buis te vinden. Aangezien ik verder niet dement aan het worden ben, begon ik dus onraad te ruiken.
Dus ik heb het mail contact vrij snel beeindigd met de melding: die buis op jouw foto is niet degene die ik opgestuurd heb, dus ik neem hem ook niet terug. Succes!
Dit heerschap doet vervolgens vrijwel direct (online) aangifte wegens "internet oplichting". Hiervan kreeg ik dus een mailtje binnen van de Politie.
Waarschijnlijk is dat zijn taktiek om te proberen of dat ik dan alsnog de buis terug zou nemen en hem geld terug zou geven.
Maar dan tref je aan mij dus de verkeerde, want van dit soort onzin ben ik dus niet snel onder de indruk.

Nu inmiddels 4 dagen later kreeg ik vandaag weer een mailtje van de Politie dat de aangifte ingetrokken is.
Kortom zijn bluf heeft gefaalt.

Bovenstaande dwingt mij nu min of meer om voortaan maar een foto te gaan maken van onderdelen voordat ik ze inpak en opstuur, gewoon als extra bewijs en om dit soort geintjes te voorkomen!

Meer gegevens van dit heerschap kan ik indiens gewenst sturen via PB.
Voor zover ik weet is het geen Scarb lid, en zit hij ook (nog) niet bij andere Alfa forums/clubs.