Nu is de eerste stap altijd kleppen stellen. Dus daar wilde ik vol goede moed aan beginnen. Bougies eruit, klepdeksel eraf en toen kwam het:
Om de krukas te kunnen draaien, wilde ik ruimte maken d.m.v. het verwijderen van de ventilator, maar.......
1. Er past geen ratel tussen de ventilator en de radiateur

2. OK, dan maar met een steeksleutel en met de vingertopjes -> veel vel aan de radiateur, maar boutjes los.
3. Nu kan de ventilator zelf niet weggehaald worden: past niet tussen waterpomp en radiateur door!!
Dit probleem heb ik met een Bertje nog niet gehad

Goed, nu hangt de ventilator dus op half 7, de dop 36 krijg ik min of meer op de moer van de krukas, maar ik kan geen slag maken.
Met de hand lukt het ronddraaien errug slecht, en mijn rug overleeft dit echt niet.
Zit er niet op te wachten om de radiateur eruit te moeten halen en er heel veel tijd aan te moeten besteden, want het blokje loopt op zich wel goed
maar ja, klepspeling inlaat is gem. krap 0,40 en uitlaat krap 0,45. Beiden zeg maar 0,1 te klein. Timing klopt ook net niet:

Het is allemaal niet dramatisch, maar als je het weet dan wil je het ook graag goed hebben.
Roel