Goed nieuws en slecht nieuws.
Goed nieuws: na een diepte-investering is het tapeind inclusief torx bit (afrader om daarmee afgebroken tapeind te trachten te verwijderen, zie hiervoor) uit de cilinderkop verwijderd. Kop is gevlakt, kleppen opnieuw ingeslepen en voorzien van versche klepseals. Klepgeleiders waren goed. Dus de kop is weer in orde (van de auto bedoel ik dan) zij het dat ik wat klepjes zal moeten stellen, dat zat niet in de deal. Gelukkig heb ik nog tig bandiet plaatjes.
Inmiddels ook gevorderd met mijn faalactie ter zake rechter remklauw... Daar had ik de zuiger half uitgepompt. Vervolgens brak remleiding af bij verwijdering remklauw. Hierna kreeg ik de zuigers er niet uit. Dat is inmiddels wel gelukt, een revisiesetje is gemonteerd en de remleiding is er morgen klaar. Dus dan kan die klauw er weer op en kan ik met frisse tegenzin gaan kijken of ik de achterremmen los krijg....
Minder is dat dat ik de stationairmengschroef op de karp van cilinder 1 niet loskrijg. De andere 3 gaan soepel maar die ene niet en de schroef is al wat gehavend, dus iemand voor mij heeft hier ook al op zitten zweten/vloeken. Gelet op de plek en de kwetsbaarheid vraag ik mij stellig af hoe ik dit schroefje eruit ga krijgen. Ik heb al begrepen dat het hanteren van een slagschroevedraaier misschien psychisch goed voelt, maar dat het de levensduur van de Dello's aanzienlijk verkort. Lang verhaal kort: tips zijn welkom.
Maar het lijkt erop dat ik binnenkort kan gaan opbouwen en dat Fabio door Bussum kan brullen.
Korte toelichting nog op de naam, deze wordt door sommige figuren alhier niet goed begrepen en geheel ten onrechte verbasterd tot Falio. Fabio is de naam. De gedachte hierachter is dat het een foute jaren 80 auto moet worden en toen ik daaraan dacht, kwam het beeld van deze man in mij op:
In deze vent - Fabio genaamd- komt jaren 80 en fout samen... Dusssssss....
En nu wil ik de naam Falio niet meer horen!
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.