Ik heb het plan de 155 helemaal kaal te schuren, en dan opnieuw te laten spuiten... dit kan allemaal zeer goedkoop omdat in de bedrijvengroep waar ik werk een spuiterij is, en ik daar zelf alle middelen mag gebruiken. Spuiten laat ik door een ervaren spuiter doen op een doordeweekseavond. Ik ga geen bedragen noemen, maar dit kost mij op een bult tijd de kop absoluut niet!
Maar... alvorens ik me al dat schuren op de hals ga halen, wil ik weten. 1 is de auto dit nog waard? 2. Waar moet ik nog meer kijken naar roest? Als ik een tip top buitenkant heb wil ik niet ineens verrast worden door roest op een plaats waar ik het niet verwacht.
Mjah, ik ga er vanuit binnen €200 klaar te zijn met spuiten (nee ik kan voor niemand wat regelen)... moet je kijken wat ik bij moet leggen op een betere. Ik krijg voor mijne met beetje geluk hooguit €1000,- weer.
Beetje 155 kost meer als €1500,- moet je kijken hoeveel geld ik dan nog heb om eventuel motorische storingen ongedaan te maken... of redeneer ik nu verkeerd?
(ook in je achterhoofd houden dat ik student ben, school zelf betaal, en auto ook Knipoog)
Het motortje heeft al 273.000km gedraaid. Verbruik wel wat olie, een L op pak hem beet 4000km. Start nog soepel (slaat bij 3e keer ronddraaien aan) heeft voor zover ik kan beoordelen zijn vermogen nog (de Mondeo 130pk TDCI van mijn ouders blijf ik tot de 100 voor... en houd ik daarna vrij goed bij) Koppeling pakt netjes bovenin aan, koppeling is wel zwaar (maar dat hebben alle 155's toch?) Geen kraakjes of wat in de bak, soms als hij koud is een beetje als ik hem in de 3 zet. Maar das 1keer, en dan niet meer.
Verder op wat interieur rammeltje en een tikkende knipperlicht schakelaar geen klachten.
Zie voor fotos http://www.xs4all.nl/~dalfsen/Alfa%2015 ... 20Formula/
Ik hoop dat er serieus iemand met veel kijk op de 155 wil reageren!
Zijn er trouwens van die kant en klare setjes voor wielkast roest? Die je zo kan lassen op een 155? Ik weet wel dat ze er voor Opel zijn