Je moet altijd in de juiste draairichting op je merktekens uitkomen. Maar als je te ver zit een kwartslag terug er weer in de daairichting tot op de merktekens mag toch ?Ik gebruik altijd beide nokkenassen om het blok te tornen. Zonder bougie's moet dat gemakkelijk gaan. Nooit "een stukkie" terugdraaien, alleen maar rechtsom draaien!
Ja dat is altijd een probleem eigenlijk. If it isn't broken, don't fix it.Klepspeling mag dan wel te krap lijken, maar 0.4 op inlaat en 0.45 op uitlaat kan prima zonder trubbels.
Op advies van een oud Alfa dealer stel ik em altijd af op 0.4 (in) en 0.475(uit)Ja dat is altijd een probleem eigenlijk. If it isn't broken, don't fix it.Klepspeling mag dan wel te krap lijken, maar 0.4 op inlaat en 0.45 op uitlaat kan prima zonder trubbels.
En hij loopt aardig oké, maar toch hè.
Nee, omdat je de speling kleiner neemt (en jij denkt waarschijnlijk aan hoever de klep geopend wordt), wordt de klep eerder bediend en blijf langer geopend.Op advies van een oud Alfa dealer stel ik em altijd af op 0.4 (in) en 0.475(uit)![]()
Geeft "theroretisch" ook iets meer klepoverlap..
Wordt dit dan niet minder doordat je klep later open gaat of denk ik nu fout
Jij hebt helemaal gelijkNee, omdat je de speling kleiner neemt (en jij denkt
waarschijnlijk aan hoever de klep geopend wordt), wordt de klep eerder bediend en blijf langer geopend.