die stefan is een prima vent, maar ik heb nog niet zo iets van daar wil ik heen, ken denk ik te veel indianen verhalen over al die tuners. de een zegt dit dan ander zegt dat.
mijn motor is in middels helemaal gereinigd, en gecontroleerd op speling, hier uit bleek dat de zuigers te dicht bij de afkeur toleranties kwamen, dus op zoek naar overmaat zuigers, helaas alfa heeft die niet voor de busso, dus dat zou op een originele set komen, of voor het zelfde geld een set wössner hoge druk zuigers met opgehoorde bussen.
dat is dus optie 2 geworden,
inmiddels ook al een set nokkenassen gevonden, het zijn geen C&B's geworden maar catcams 1030320 met de door hun geadviseerde klepveren,
maar omdat er nog zeer weinig over de nokkenassen van de 916 en de RZ/SZ modellen te vinden is heb ik mijn nokkenassen (916 en catcams) naar iemand gebracht die ze in kaart kan brengen wat het is wat het doet en hoe ze het doen,
maar het knaagt nog steeds. aangezien er mensen beweren dat RZ/SZ nokken sneller beter zijn als die van de 916 wil ik het liefst ook die van een RZ/SZ op laten meten.
omdat ik gewoon het vermoeden heb dat die van de RZ/SZ het zelfde zijn als die van de 916 en dat het vermogens verschil gewoon in de computer zit en andere dingen(uitlaat, inlaat) zit.
maar heeft iemand voor mij een RZ/SZ nokkenas te leen? zou het liefst de nokkenas van de voorste/linker bank willen.
en nog even een kiekje van wat ik inmiddels bij elkaar gesprokkeld heb.