wo jan 27, 2016 21:17
ik had vorige week ook zoiets bij de hand. De schorsing van mijn Sprintje verliep op 27 december, even vergeten te verlengen en de 29e al de nieuwe kentekencreditcard in de bus. De dag erna gelijk opnieuw geschorst natuurlijk.
Een paar dagen later ook twee blauwe enveloppen (ja, ze zijn er toch nog) met acceptgiro's van 82 euro per stuk. Eén voor 2015, en alvast ook maar een voor 2016....weliswaar volgens de oldtimerregeling, dus één kwartaal.
Geen paniek, ik verwachtte een paar dagen later de correctie vanwege de nieuwe schorsing te zullen krijgen. Twee weken later nog niets, dus maar even gebeld met de belastingdienst. Gelukkig geen pennelikker aan de lijn, en hij zocht het gelijk even op. Correcties worden blijkbaar niet meer verstuurd, en aangezien het maar 3 dagen was, kon ik beide acceptgiro's doorscheuren.
Hij vertelde me echter dat hierdoor de oldtimerregeling voor nu wel vervalt, en dat ik een nieuwe vrijstelling zelf aan moet vragen op het moment dat ik weer met de auto zou gaan rijden.
Het lijkt me dat bij jou iets soortgelijks aan de hand is. Een telefoontje naar de belastingdienst, en je weet meer!
Succes, Paul
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........