Doe Benna maar niet brengen hoor, heb dat ooit al eens aangeboden meen ikIk denk dat ik Benna ook maar eens bij jou langsbreng voor de linkerdorpel....
Overigens uit interesse een vraag: ik heb begrepen dat voor de apk de proplassen 2 cm uit elkaar moeten zitten. Zie ook artikel 24 van het reglement:
2. Onder deugdelijk gelast zoals bedoeld in het eerste lid wordt verstaan:
a. kettinglassen welke ten minste 50% van de omtrek van het te lassen gedeelte bestrijken en goed zijn
verdeeld over die omtrek, of
b. proplassen (gatlassen) met ten minste een diameter van 4 mm en een onderlinge afstand van niet
meer dan 20 mm
Op de plaatjes lijkt de afstand tussen de puntlassen wat groter. Na het slijpen zie je ze overigens helemaal niet meer, dus het lijkt me voor de keurmeester niet te checken. Maar wat is nou de regel?
V.w.b de afstand zal je best gelijk hebben, probleem is dat de vele hobbyboblassers en lasrupskitters de keurmeester "voer" geven om te controleren, laswerk ziet er vaak al niet uit als ze komen herkeuren als je eens wist wat voor een zooi van anderen ik hier al niet loop te verwijderen............ Ik hou gewoon de orginele afstand aan..... ja ongeveer 38mm, sorry, met een propgat van 7 mm, ook weer afwijkend....en ja als je het dan gewoon goed doorlast dan valt het er bij mij echt niet meer af hoor
enneh, enkel wat primer op het dorpeltje en je ziet al bijna niet meer dat er aan gelast is