Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4264
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen

Benzine meter

ma okt 10, 2005 00:40

De benzinemeter van m'n Spider 2000 '73 werkt goed zolang de tank vol is.
Zodra deze echter halverwege komt, slaat de meter door naar leeg.

Zou dit aan de vlotter in de tank liggen?
En kan dit schoongemaakt worden of dient hij direct vervangen te worden?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Benzine meter

ma okt 10, 2005 07:18

dat ligt waarschijnlijk aan de vlotter en de slijtage daarvan. Volgens mij kan je bij een spider de vlotter uit de tank halen en schoonmaken maar of je er veel mee bereikt ligt aan de staat ervan. Persoonlijk denk ik dat je meer bent gebaat bij een nieuwe maar ik kan er naast zitten want ik ken de tanktechniek van een spider niet...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
rjfschmitz
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 08:43
Locatie: Linne

RE: Benzine meter

ma okt 10, 2005 12:23

Ik heb precies hetzelfde probleem in mijn Giulia. Daarom rijd ik nu altijd op de dagteller. Dan komt ik tenminste nooit langs de kant van de weg te staan.

@alfaromeocars: mocht je de vlotter hebben schoongemaakt en geen problemen meer hebben, dan hoor ik dat graag...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Gebruikersavatar
Carabinieri
Full Member
Full Member
Berichten: 473
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:45

RE: Benzine meter

ma okt 10, 2005 15:22

Ligt idd waarschijnlijk aan je vlotter, slijtage en/of corrosie. Je kunt hem er vrij makelijk uithalen en inspecteren en eventueel doormeten. Let wel op met monteren van de oude of nieuwe, ze passen vaak er maar op 1 manier erin.

Succes.

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4264
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen

RE: Benzine meter

zo nov 27, 2005 14:42

Is het nuttig dat ik bij het demonteren van de vlotter, er ook gelijk de benzinetank uithaal zodat deze kan gespoeld worden of is dit onnodig veel werk?
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Benzine meter

zo nov 27, 2005 14:53

Is het nuttig dat ik bij het demonteren van de vlotter, er ook gelijk de benzinetank uithaal zodat deze kan gespoeld worden of is dit onnodig veel werk?
Ik weet niet hoeveel werk dat is bij en Spider. Maar het hoeft natuurlijk niet. Maar als zou blijken dat het aanzuig vervuild is, zou ik het toch doen. Anders niet. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: Benzine meter

zo nov 27, 2005 22:41

Mocht je de vlotter door een andere vervangen, let er dan op dat deze van hetzelfde merk is
dan je meter, bijvoorbeeld Jaeger. Anders gaat het niet werken.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4264
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen

RE: Benzine meter

za dec 03, 2005 17:26

Vandaag de vlotter gedemonteerd.
Vuil bleek er in de benzinetank niet te zitten dus die heb ik er niet uitgehaald.

Visueel was er aan de vlotter niets te merken, ik heb dan de kontactpuntjes iets beter doen aansluiten bij
de geleider maar na montage bleek dat niets opgebracht te hebben.

Om de geleider zit een zeer fijne stroomdraad gewikkeld die op 3 verschillende wijzen gewikkeld is:
ver van elkaar, wat dichter en dicht. Afhankelijk van de wikkeling geeft die het signaal door aan de meter.
(jullie merken allicht aan m'n schrijfstijl dat ik niet echt electronische kennis heb :oops: )
Vanaf de laatste (dichte) wikkeling komt er dus geen kontact meer door naar de meter.
Dit is allicht niet te herstellen?
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Johan
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 21:05
Locatie: Rotterdam

RE: Benzine meter

za dec 03, 2005 19:00

Het is een draadgewonden weerstand. Ofwel de draad is halverwege ergens gebroken of hij is vuil. Wat je in het laatste geval als laatste redmiddel kunt doen is met een heel fijn stukje schuurpapier (1200) de draad weer zeer voorzichtig schoonmaken, met name natuurlijk waar hij contact maakt met de loper (het contact dat over de draad kan bewegen). Maak de loper ook op die manier schoon. Behoorlijke kans dat hij weer werkt.
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4264
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen

RE: Benzine meter

za dec 03, 2005 22:15

Thanks, ik probeer het eerstdaags. Zo op het zicht leek de draad echter niet aangetast en aangezien de spanning wegvalt op één punt vrees ik dat de draad gebroken is.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Algemene Technische vragen”