Voorlopig even geen staatsloten meer kopen. Mijn geluk is op!
Voor de mensen die wat verbaasd deze rij foto's heeft bekeken. De druppels in het stof komt van opgedroogde benzine.
Eind Maart de Webers gewisseld met opnieuw verpakte Dello's. Het probleem was zo te zien een losgetrilde brandstoftoevoer bajonetsluiting aan de carb zelf. Kon hem anderhalve slag geven eer die weer vast-zat. Zijn broertje kon nog een kwartslag hebben.
Nooit nagetrokken eer ze eenmaal in de auto hingen. terwijl dat juist veel makkelijker kracht zetten is dan wanneer ze los op tafel liggen..
oog van de naald, engeltje kon me vliegend bijhouden.. zeg het maar. Radiateurventilator aan-uit contact was nat. Er lag wat brandstof op de koplamp, het heeft over de uitlaat gezeken en langs de bougies.. Dit had HEEL fout kunnen aflopen!
Bizar waar ik mee weggekomen ben Nu maar ff accu los en lekker dag laten uitdampen.
Durfde de accu gisteravond door de peut-walm echt niet los te halen, altijd kans op vonken.
Dan vonkt ie niet? Doe idd altijd eerst de plus want.. ja die is het dichtst bij Die ligt er nu ook los naast, de - is nog aangesloten. De min is ook altijd degene die vonkjes trekt bij mij. Wie weet omdat ik altijd met plus begin.
Note to self: voortaan alles wat losgeweest is bij een auto na een maand weer eens aanzetten.
Alle 4 de acceleratiesproeiers lekten langs de pakking, maar die bajonet was toch wel het toppunt!
wonder boven wonder, dit is van een half uur geleden:
die losgelopen bajonetbout heb ik ook een keer meegemaakt met dellos met verse pakkingset.
Blijkbaar zet de afsluitring waardoor hij makkelijk los kan komen.
Altijd nadraaien dus
Joris
Nu: searching....
Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996