Duidelijk verhaal, klinkt ook prima te doen.
Als ik nou ook de veer wil wisselen? Daarnaast heb ik 4 boutjes bovenop zitten en dat schijnt op een andere manier bovenin gelagerd te zijn. Dat lager schijnt tussen veerschotel en veer in te zitten en is aan beide zijden aan vervanging toe.
Vandaar het idee, als het toch uit elkaar moet, dan maar alles nieuw.
En met andere veren en dempers hoop ik eigenlijk dat het kontje wat zakt, ze staat wel heel hoog op haar poten.
Bij een viergats veerpoot zit het lager inderdaad tussen veerschotel en veerpoot. Dit lager is geel, en is hetzelfde als van een 164, net als de onderste veerschotel (maar dan links en rechts verwisseld). Dit lager is nog wel te krijgen.
Daarnaast zit bovenin ook een lager in de schotel waarvan je het rubber net onder de schotel bovenin (tussen de vier moeren zeg maar) ziet zitten. Deze wil ook wel eens stuk gaan en is lastig te krijgen. Ook het harmonicarubber kan verteerd zijn
en de veerschotel boven en onder hebben nog wel eens last van doorrotverschijnselen.
Alles demonteren kun je ook onder de auto doen. Stuurstang loshalen, vier moeren bovenin loshalen, centrale moer bovenin loshalen en auto opkrikken. De veer ontspant zich dan vanzelf. Daarna nog het lagerhuis loshalen van de veerpoot en je hebt het geheel in onderdelen in je handen. Het terugbouwen is alleen lastig, want je moet de veren indrukken...dus zijn veerspanners noodzakelijk (of je moet behoorlijk verlaagde veren hebben).
Op zich is het geen lastig klusje, maar je moet wel weten wat je doet.