Ok engine time, eens kijken wat ik op de kop getikt heb. Alles was open en motor historie is onbekend, dus voorzichtigheid was geboden.
De motor leek los, krukas draait en kleppen zijn los, maar toch kwamen cilinder 1 en 4 niet door het BDP. Net niet genoeg dus om de schakel van de nokkenasketting los te krijgen.
Dus kettingspanner los en nokkenassen eruit peuteren.
Zoals verwacht lag er iets op de zuiger....
Gelukkig geen schade om mij zorgen over te maken, geluk gehad dus..
Wat gespeeld met de straalcabine op het werk, proefstukje (onder carter van een 156) om de verschillende straalmiddelen en druk instellingen te proberen.
Voor
Stralen met Zirblast, nog niet geheel tevreden.
Stralen met Carbide op verlaagde druk ziet er al heel goed uit, voor de finishing touch eigenlijk nog even licht wetblasten.
Inlaat spruitstuk, combinatie Zirblast/Carbide/Zirblast
Ook hier moet voor de finishing touch nog een wetblast overheen om het oppervlak wat meer glad te maken en te verdichten zodat het wat beter resistent is tegen vuil en oxidatie.
En dit komt erop