Mannen,
Vandaag ff bijgekomen van een top race dag! De auto vanochtend weggebracht naar Serge en alles nagelopen.
Vrijdagochtend vroeg weg gereden vanuit baarn. Plan was om nog bij Djan in a'dam te slapen want onze beide vrouwen en kids waren niet thuis om verschillende redenen. Bloemetjes buiten zetten in a'dam, niet dus. Rustig in de achtertuin bij mij een paar biertjes wegtikken en bijlullen, was net terug van vakantie en op tijd terug met de camper voor SRW.
Uiteindelijk een paar uurtjes geslapen ( 2 of 3 ) en om 05:40 naar CPZ. We waren 1 van de eerste de bewaker van het terrein ging net naar huis, er schijnen nog wel eens spullen te worden gejat zegt ie
.
voorbereiding
Tijdens mijn vakantie was Serge helemaal losgegaan op onze auto omdat we de boel goed voor elkaar wilden hebben en niet voor verassingen wilden staan voor de 3 races. De opdracht was ook om eindelijk de auto wat lichter te maken ( na 4 jaar) en maximaal te gaan om TS kampioen te worden dit jaar.
1. nieuwe koppeling ( de laatste races sliptje deze een beetje)
2. nieuwe schijven en blokken voor
3. schakelmechanisme vernieuwd/verbeterd
4. auto lichter ( 50kg)
5. strategie uitwerken om zo weinig mogelijk benzine mee te nemen
6. verse bandjes, oude toyo's waren op ( voor het eerst bandendruk iedere keer gemeten en warm op 2.2 rond gekregen)
7. Blauwe SKW gimmicks
Serge heeft alles eruit gesloopt en gewogen per onderdeel. Die vermageringskuur heeft 50kg!! opgeleverd!
Enige wat er nog uit kan is de traanplaat die er nu in zit als oplossing om de gaten te dichten achterin de auto.
We hebben alle benzine eruit laten lopen en gemeten wat we gemiddeld verbruiken en dat er bij iedere sessie ingegooid. Dit was wel een risico factor omdat ik de voorlaatste race in de laatste bocht stil stond omdat de tank vacuum had getrokken vanwege te weinig brandstof.
Vanochtend bleek dat we enorm geluk hadden want er zat nog 2 liter benzine in de tank nadat Djan in race 3 over de finish kwam. Alles viel op z'n plek dus.
verbeteringen
Al deze verbeteringen ( en die van de vorige race ( nieuw rubbers in aandrijflijn, staartstuk etc) hebben zich uitbetaald ( mag ook wel na zo'n investering
) in 3x winst binnen 75 TS cup en 6e algemeen SI. Grootste verschil to vorige races was het gewicht en handling. Gemiddeld rijden we nu met 70kg minder! ( auto lichter en minder brandstof). Dat scheelt enorm auto komt vooral bij scheivlak nog meer op snelheid. Op het rechte stuk verliezen we nu wel wat snelheid in vergelijking mbt Pieter die meer (top)snelheid heeft ( verschil meting rollenbank 10pk).
PR
Omdat de omstandigheden zo goed waren ( weercijfer 10 voor op de baan) hebben meerdere rijders waaronder Pieter, ik en Djan een persoonlijke PR gereden. hoge 2.09 en platte 2:10. De sectortijden bekeken zat er een lage 2:09 in of zelfs een hoge 2:08 's ochtends in de vrije training. Slop senior mocht de auto ff testen van junior en reed binnen 2 rondjes, als ik me niet vergis, de snelste tijd van het jaar van de TS-ers een 2:096 en dat met een hapering in de motor. Kan wel sturen die gast
3x winst
Race 1 : Djan: redelijke start, mooie gevechten met Jasper, 1e plek TS
Race 2 : Elmer: slechte start ( aangrijpingspunt nieuwe koppeling is anders), uiteindelijk Jasper in laatste ronde ingehaald ( kreeg Walter in m'n vizier), 1e plek TS
Race 3: Djan: matige start, mooie strijd, uiteindelijk los gereden en na uitstapje toch nog 18 seconden voorsprong op Pieter die uiteindelijk nodig was omdat hij als enige straftijd kreeg van 10 seconden ( waarschijnlijk door teveel over kurbs). 1e plek TS
Alle inspanningen en grote verbetering ( met name gewicht) hebben zich uitbetaald en alle inzet van serge juist ook op de baan ( bandendruk/ aftanken meten, alles bijhouden heeft gewerkt. Iets meer profi dan jullie van ons gewend zijn
.
De euforie en mooie dag gelijk na laatste race afgepilst bij mickey's en uiteindelijk nog bij Woodstock beland en de zon zien onder gaan. Nee, niet de bloemetjes buitengezet....
. Wel bloemen gekregen van Ria, maar die waren eigenlijk voor iemand anders bestemd
Cu in Assen,
Elmer