Inmiddels ligt ook bak 2 uit elkaar,niet kunnen ontdekken waar de metaalschilfer vandaan is gekomen,wel ontdekt dat de sperplaatjes in het diff nog goed zijn.
Tandwielen van de 4e en 5e versnelling gedemonteerd,en de synchro's losgehaald,die zijn nog perfect,dus die gaan in de andere bak op 2 en 3,dat word een verademing,kraakvrij schakelen in een alfa transaxle
Vorige week de "nieuwe" bak verder uit elkaar gepeuterd,de as met tandwielen waar de synchro's op zitten eruit gehaald,versnelling 2 en 3 los getrokken en de synchro's eraf gehaald,ik weet nu 100% waarom die bak kraakte :dood:
Vooral de synchro van 2 was echt compleet af,schuinte kant was compleet weggesleten tot de rand waar ie op remt,en ook de binnenkant van de synchro,waar deze tegen de blokkering aan zat zit een gruwelijke "deuk" in gesleten.
De synchro's uit de andere bak er voor in de plaats gezet en de as weer gemonteerd.
Wachten is nu nog op een bestelling die ik heb gedaan voor rubber bussen waar de bak in hangt,helaas was ik een dag te laat met bestellen,en moet ik nu wachten tot de 22e voordat de webshop weer open is,ze zijn nu met vakantie.
Bak kan ik tot die tijd niet verder op bouwen,want een complete bak onder mn arm om een rubber erin te persen is een beetje onhandig
Wat ik wél afgelopen week binnen gekregen heb is een setje gereviseerde 105 serie achter remklauwen,welke ik vandeweek uit elkaar ga trekken,niet omdat het revisiewerk slecht is,maar om ze te verbreden voor het gebruik icm alfa SZ remschijven.
Vorig weekend ook nog een setje 15" velgen opgehaald heb,en afgelopen woensdag nog 4 gebruikte R888 voor een spotprijsje.
Banden die op de foto's om de velgen zaten zijn inmiddels eraf gehaald,daar durfde ik geen meter op te rijden,dot codes uit 1994 en 1996 :duh:
Velgen ga ik nu eerst van een vers verfje voorzien(ze worden wit) en dan kunnen deze jongens er mooi omheen.
