Hoi,
Blok van mijn Bertone is wat nat (olie) aan de achterkant en dat geeft vermoedelijk ook de stank onder het rijden. Olie lijkt onder de kleppendekselpakking weg te komen. Kleppendeksel er af gehaald en de pakking lijkt inderdaad niet 100%. Dus maar een pakking en 2 halve maantjes besteld.
Maar hoe monteer je de kleppendekselpakking en halve maantjes het best? Met wat zoeken op het forum kom ik niet heel ver behalve dat ik een keer vloeibare pakking aangeraden zie. Hiermee de halve maantjes er in zetten en de pakking op het blok? En dan het deksel er droog op? Beide kanten met vloeibare pakking? (gaat er wel lastig weer af dan?).
Ook de klepspeling maar eens opgemeten nu het deksel er toch af was. Tolerantie in het boek is vrij nauw:
Inlaat: 0.475 - 0.500 mm
Uitlaat: 0.525 - 0.550 mm
Nu is mijn voelermaatsetje niet nauwkeuriger dan 0.05, dus de 0.025 maar geschat als tussen x.x0 er losjes tussen en 0.x5 wil er helemaal niet tussen (en x.x75 tussen x.x5 en x.x0). Zo kom ik op deze speling (koud):
Inlaat: 0.475, 0.425, 0.475, 0.450
Uitlaat: 0.525, 0.550, 0.525, 0.525
Inlaat 2+4 een beetje krap dus, maar verder OK, ik denk dat ik het maar even zo laat.
Maar neemt bij gebruik de speling nu juist toe of af?