Ik denk, dat we redelijk save zitten qua deelnemersveld bij de dnrt. Natuurlijk altijd mooi als er structureel 20-30 auto's meedoen.Je zult altijd instappers houden ook binnen de SI. Ikzelf bijvoorbeeld, 1e race op cpz en de 2.17 komt in de buurt en ook al eens gereden en de tijden dalen gestaag mede dank zij tips & tricks van de anderen. En de instappers zijn nodig om de SI in leven te houden. Maar met een peekaa pakhuis van Niels en consorten heb je daar ook al geen Volvo's nodig. De snelheidsverschillen zijn ook in SI enorm. Het zij zo, moeten we maar mee omgaan. En dat lukt ook goed als ik het zo bekijk.PS Voor diegenen onder ons die hun Alfaatje lastig onder de 2:17 krijgen,
Zou me eerder zorgen maken hoe belangrijk de SI voor het DNRT is. Met de populariteit van de aanstaande Peug 206 cup zou het DNRT misschien keuzes moeten maken. Daarom de terechte opmerking dat een startveld met 10 auto's er bij zeer welkom zou zijn. Nu schijnt ook de SLK cup onder druk te staan (veel defecten en kostbaarder dan gedacht). De SI is nu te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken en dus lastig voor een organisatie als DNRT qua planning. Dus collectief maar aan de PR 30 Italiaanse bolides......
Het eeuwige gedoe met de meeste gemotoriseerde sporten in NL. De klasses op peil houden.
Maar heb me zaterdag bijzonder goed vermaakt en veel geleerd. Paar details aan auto aanpassen en kilometers maken.
Men verzint nieuwe klassen, omdat andere ophouden te bestaan, of simpelweg niet van de grond komen.
Zoals de slk's of de mini's.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken, dat daar soms ook handige ondernemers achter zitten, die denken daar geld aan te kunnen verdienen(zoals bij de slk biesheuvel). Zulks wordt dan niets omdat het te duur is voor echte amateurs.
Nu verzinnen ze de 206 gti. Hopelijk een suc6, want bij meer deelnemers is er meer draagvlak voor de circuithuur!
Klasse er bij betekent misschien dat we 4 sessies hebben van 8 rondjes ipv 4 sessies van 12 rondjes. So be it.
En qua servet tafellaken, prima, dat we samen met een andere klasse rijden, maar dat vergt wel een stukje opvoeding van mensen die zich op de baan niet gedragen. Ik heb trouwens gezien, dat er aan de Volvo-rijders straffen zijn uitgedeeld vanwege gedrag op de baan, dus het wordt in elk geval door de wedstrijdleiding wel gezien.
Ook bij ons zijn er trouwens mensen, die misschien eens moeten nadenken, of ze niet wat aan hun rijstijl moeten doen, want zigzaggend van links naar rechts en weer terug over het rechte stuk rijden, of iemand van de baan af dreigen te duwen het gras in als je er naast zit, hoort volgens mij ook niet op het circuit thuis.