Ben wel benieuwd wat hij gaat kosten en hoe ze hem in de markt gaan zetten. Als voornaamste concurrenten denk ik aan de Porsche Macan en BMW X3, dat zijn denk ik SUV's van ongeveer 't zelfde formaat en ook sportief geschoeid.
Een X3 begin vanaf ongeveer €52-53K als kale 20i met 180pk of 18d met 150pk. Ander einde van het spectrum de dikke 35i/35d High Executive vanaf ongeveer €83K. Gezien Alfa de Giulia ook nét onder de 3-serie heeft geprijsd zou het me niet verbazen als ze dat ook met de Stelvio gaan doen.
De X3 heeft echter geen supersnelle versie, dus de Stelvio Q zal denk ik in de buurt van de Macan Turbo zitten. Die kost €115K en heeft 110pk minder dan de Stelvio.
Ik weet alleen niet echt waar ik hem moet plaatsen qua formaat. Mijn eerste indruk was X3/Macan, maar ik vnd 'm nogal groot en heeft zelf enorme 21"wielen! Ondanks de zelfde bodemplaat als de Giulia lijkt hij misschien wel meer richting een X5 of Cayenne qua afmetingen te gaan? En met 510pk zit je precies in Cayenne Turbo territorium (520pk), maar dat ding kost zonder opties al krap €200K...
Zouden mensen zo'n bedrag (of iet minder) voor een Alfa SUV gaan neertellen?