Hallo allemaal,
Ik ben André en al vanaf 1989 aangestoken door het alfavirus, ben voorheen ook een aantal jaar lid geweest van Scarb en heb destijds ook toertochten enz. meegereden!
Mijn eerste was een 33 1.3s uit 1989 in de kleur alfarood 130. Met twee KN filters op de dubbele webercarbs was het iedere keer een feest bij gas geven en in tunnels bij gas lossen een zeer gaaf geknal uit de uitlaat! Lang leve de carburateurs!
Daarna een weer alfarode 33 1.5 ie uit 1992 (fase 2) met 15 inch Ronal velgen besteld. Na een tijdje zo rond te hebben gereden wilde ik het uiterlijk aanpassen.
Zo werden er achterste zijskirts van een 16v opgezet en in kleur gespoten, verlaagd met gele koni schokbrekers met korte veren en een einddemper van Zebring.
Na 5 jaar gereden te hebben kwam er een 146 boxer 16 klepper uit 1995 in beeld! In de kleur proteo rood metallic.
deze auto is helemaal standaard gebleven want die verlaagde en heel erg stugge 33 was wel een beetje een nierenbreker!
Anderhalf jaar later zag ik een hele mooie 146 2 liter twinspark ti uit 1996 in de kleur proteo rood met standaard airco en na een proefrit wist ik het
deze MOET ik hebben!!
We zijn inmiddels een hele sprong verder in de tijd en na 19 jaar heb ik deze zelfde ti nog steeds! het onderstel is nog standaard alleen een veerpootbrug gemonteerd. De remmen zijn aangepast d.m.v. Goodridge staalomvlochten remslangen rondom, Ferrodo DS 2500 remblokken voor.
Om beter te ademen zit er al 18 jaar een KN conische luchtfilter in.
Zelfs de airco functioneert nog!
de hele auto is in hele goede staat en géén roest
Deze auto wil ik als het mogelijk is nog erg lang houden! Deze is lang de daily driver geweest maar nu voor fun! Inmiddels 205.000 km op de teller en gaat nog als de brandweer
foto van de ti volgt nog, ff uitzoeken hoe dat moet.
groeten André