Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Zompig rempedaal 156 1.9 JTD

di dec 06, 2016 13:51

Net de slang ff van de vacuüm pomp afgehaald. (Ik moest wat doen voor de baas & de auto stond in de weg). Pompske zuigt hoorbaar en voelbaar. Zodra de slang eraf is is het rempedaal kort & hard. Na twee keer steken/remmen is er zelfs al behoorlijk oppervlakteroest van de schijven...

Nou Gents, wat heeft dit alles te betekenen ??? Ik snap het nog steeds niet.

Edit/brainwave: kan met een véél te grote bekrachtiging het rempedaal zodanig naar de bodem, dat de "timing" in de HRC zodanig is dat de olie "terug kan stromen"?? Dat is werkelijk het enige wat ik me kan bedenken..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bam
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 13, 2016 09:22

Re: Zompig rempedaal 156 1.9 JTD

zo dec 25, 2016 12:37

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit al opgelost is? Ik vind het zo'n rare klacht.
2005 Alfa GT
2005 Peugeot 206 CC GTI

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Zompig rempedaal 156 1.9 JTD

zo dec 25, 2016 13:26

Nee. Kruisdol ben ik er van geworden. Komende week knoop ik de 156 op de trailer en mag Marco van Alfaspecials het uitzoeken.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bam
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 13, 2016 09:22

Re: Zompig rempedaal 156 1.9 JTD

zo dec 25, 2016 18:48

Er werdt al eerder gerept over de abs unit en deze unit heeft de funktie:

Het aggregaat heeft tot taak om de remdruk op de remtangen m.b.v. de magneetkleppen op de volgende wijze te regelen:

remdruk verhogen

remdruk constant houden

remdruk verlagen


Ik zou hem eens proberen te starten zonder abs zekering of met de stekker eraf. of een paar technische tapjes met de achterkant van een schroevendraaier op de abs unit (ga niet los op dat ding)
2005 Alfa GT
2005 Peugeot 206 CC GTI

Italman
Member
Member
Berichten: 158
Lid geworden op: do mar 10, 2011 08:54

Re: Zompig rempedaal 156 1.9 JTD

ma jan 02, 2017 13:50

Ik ga dit probleem ook even opvolgen. Op mijn Subaru Legacy diesel exact hetzelfde probleem.
Motor uit is het rempedaal beenhard te pompen. Motor aan en de rem wordt zompig. Bij stilstaan met motor aan voel je het rempedaal traagjes wegzakken, wacht je lang genoeg en duw je hard genoeg dan raak je tot de vloer.

Na paar keer pompen met de motor aan 'verhard' de pedaal wel en de eerste kilometers 'bijt' de rem ook harder. Maar dat gaat terug voorbij naar het zompiger gevoel...

Verder eignelijk weinig tot geen last van onder het rijden, maar het is niet fijn rijden met dat 'weetje' in je achterhoofd.

Nu, het is vooral moeder de vrouw die met de sub de weg op gaat, en zij heeft er nooit last van (let er niet op dus ;-)

ABS module is ook mijn grootste verdachte. Ben benieuwd wat er uit de bus komt, mijn garage wist het ook niet direct... (subaru's gaan dan ook nooit kapot dus veel ervaring kunnen ze er niet mee hebben =P~ )

En vooral, de 75 en de GTV6 doen het gewoon wel goed! 8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”