Amici!
De stoute schoenen aangetrokken en na veel theorie bekeken te hebben (lees: youtubefilmpjes en gedownloade handboeken) eindelijk een 105-serie Nord 2 liter onderblok op de kop getikt en vervolgens ook een oude cilinderkop met alles er op en er aan. Uiteraard niet van het soort plug-and-play, maar meer van o-jee... Dus, topic aangemaakt om het project te showen, maar vooral hoop ik op veel input van de kenners...
Om te beginnen enkele foto's van de cilinderkop. En gelijk een vraag. Op de foto één van de verbrandingskamers met een lelijke wond in de wand. Is dit a. nog te herstellen? b. zelf te doen (hillbilly-methode met de Dremel??) of c. bij een specialist uitbesteden?
De kleppen zijn denk ik verbrand, kan iemand daar iets zinnigs over zeggen zo vanaf foto? Kwestie van schoonmaken en dan nog te redden of zijn nieuwe aan te raden?
Kamer:
Verder zit er een kleppendeksel op de kop die er niet bij hoort naar mijn mening... Die rare plastic stukken zitten met een soort van popnagel dwars door het kleppendeksel heen geboord. Die stukken zijn overigens los te koop zag ik bij Paul Spruell Racing en zouden voor een Alfetta moeten zijn... Herkent iemand de stukken en met name de methode van bevestigen??
Cilinderkop met deksel:
En de binnenzijde:
Het wordt een soort van communistisch 5-jaren plan vrees ik en puur voor de lol om te kijken of ik dit zelf kan... In ieder geval geen haast mee, kheb toch nog geen goede Giulia-body waar het blok in kan...
O, alle tips en trucs en linkjes zijn van harte welkom!!