Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

scheef trekken bij remmen 105je

do mei 18, 2017 11:58

Heren het volgende, mn giulia super blijft scheef trekken bij remmen (voorzijde)

Remmerij is recent vervangen (2000gtv), klauwen gereviseerd, verse (nah ja NOS ferodo met asbest 8) ) blokken, schijven nieuw. Alles fris en gangbaar, hrc goed.
Voorheen met 1300 remmen nooit troubles gehad maar bij de upgrade naar 2.0 blok hoorde ook wat meer remvermogen was mijn insteek.

Spul is inmiddels ingeremd, en remt vreemd genoeg kaarsrecht op de remmenbank maar op straat duikt ie lelijk richting sloot bij stevig vertragen.
Onderstel is goed en vers, fuseekogels nieuw, gereviseerd hulpstuurhuis, geen rotte kogels in stuurinrichting enz, Bilsteins zijn nw evenals de banden.
Mij lijkt dat alle ingredienten voor rechtuit vertragen aanwezig zijn maar toch blijft ie naar rechts trekken. #-o
Kan dit puur door foute uitlijning veroorzaakt worden? (na revisie hulpstuurhuis wellicht iets veranderd in wielstand?)

Dank voor de input, grtz,,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: scheef trekken bij remmen 105je

do mei 18, 2017 12:16

Vreemd dat verschil met de remmenbank en op straat. Heb dezelfde conversie, geen problemen. Neem aan dat je RVS leidingen hebt geplaatst en nergens een stukje rubber slang meer hebt zitten ? Jou kennende nu inmiddels 28x opnieuw ontlucht.......... klauwen zelf gereviseerd ? #-o zal eens vragen of mijn maat nog tips heeft !

Gr Ron

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2059
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: scheef trekken bij remmen 105je

do mei 18, 2017 21:52

Speling op een wiellager?

Gebruikersavatar
chubasco
Newbie
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: di jun 12, 2012 15:57
Locatie: Amsterdam

Re: scheef trekken bij remmen 105je

do mei 18, 2017 21:54

bandenspanning?

Vg

Sebastian
huidig:
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm
Alfa Romeo 159 1750TBI ti Sportwagon
Alfa Romeo 1300 super "karretje van Arese"

gehad:
Lancia Delta Integrale
Lancia Delta 1,8 16v
Fiat Multipla

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 984
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

Re: scheef trekken bij remmen 105je

do mei 18, 2017 22:12


Spul is inmiddels ingeremd, en remt vreemd genoeg kaarsrecht op de remmenbank maar op straat duikt ie lelijk richting sloot bij stevig vertragen.


Dank voor de input, grtz,,fRank
dus de wagen duikt bij stevig vertragen altijd richting sloot :roll: rechter of linkerslootkant???? gaat tie rechtuit bij vertragen op een weg die tussen 2 sloten ligt? :jumping:

die deuren die je ooit hier gebracht heb hadden volgens mij al eens in een sloot gelegen..... pas op FrAnK
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
Giulietta 1.6 JTDm Distinctive in Nero Etna.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: scheef trekken bij remmen 105je

do mei 18, 2017 22:46

Op remmenbank meet je de remkracht. Als hij daar gelijk is en ook gelijk aangrijpt lijkt mij jouw probleem in de uitlijning te zitten.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
esvida
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: za mar 19, 2005 23:36

Re: scheef trekken bij remmen 105je

do mei 18, 2017 23:32

heb je em kruislings ontlucht?
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: scheef trekken bij remmen 105je

vr mei 19, 2017 00:08

Dank voor de info heren!

@ron, nee nog gewoon rubber slangen, goed en fris spul. Kan me haast niet voorstellen dat ik met diezelfde slangen dan geen problemen zou hebben gehad met 1300 remmerij.
Ontluchten is inderdaad al een x aantal keer gedaan, maar nogmaals remvertraging is op de bank perfect links en rechts, dat lukt mi nooit met lucht in je systeem.
En ja zelf gereviseerd, lukt nog net.. :wink:

Sebastian/Andre; bandenspanning en wiellagerspeling oke, had ik ook al naar gekeken.

tON; rechterslootkant.Altijd. Ook op een weg tussen 2 sloten in... :mrgreen:

Remco; exact mijn idee. Je ziet de 2 wijzers op de bank perfect synchroon oplopen bij intrappen rempedaal, diverse keren geprobeerd. Was gewoon goed.

Peter; geen idee. Eerst achter en dan de voorzijde.Welke kant (links- of rechtsvoor) ik eerst gedaan heb toen weet ik inmiddels niet meer. Hoezo?

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

crimson
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: ma jun 08, 2009 10:29
Locatie: Bergen (NH)

Re: scheef trekken bij remmen 105je

vr mei 19, 2017 07:41

Herkenbaar probleem. Remmen gereviseerd, remt goed maar trekt naar rechts. Bleek in mijn situatie dat de auto verkeerd was uitgelijnd. Na uitlijnen probleem opgelost.

Johan
Het meervoud van lef is leven

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1786
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: scheef trekken bij remmen 105je

vr mei 19, 2017 11:00

zou idd dan eerst maar uitlijnen, als ophanging oke is..

niet toevallig rechter casterstangkogel wat ruimte, als er meer kracht op komt..flex hulpstuurhuis..zijn eerste dingen die mij te binnen schieten :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: scheef trekken bij remmen 105je

vr mei 19, 2017 11:35

Auto net wezen halen @ apk-ermans (gisteren achtergelaten ivm drukte), bij het naar huis rijden viel me nu op dat hij ook dan wat de neiging heeft 'om rechtsaf te slaan', trekt wat in het stuur.
Iets wat uiteraard bij stevig remmen uitversterkt wordt, kan haast niet anders of dat zit m in de uitlijning.

We gaan ermee aan de slag, dank allen! :thumbs:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: scheef trekken bij remmen 105je

vr mei 19, 2017 13:35

Frank, hebben ze daar bij jou al wel geasfalteerde wegen ? Op een karrespoor heb je rechts vaak minder grip........... :roll: geintje

Ik heb de Giulia in Oud Gastel uit laten lijnen, Barend is ff meegeweest en daar werkt er iemand aan de auto die weet wat ie waarom doet. De uitlijning kenmerkte zich door "uitdagingen", zo is een erg lage Giulia aan de achterzijde lastig ivm de wielkasten en de velg die een slag rond moet draaien. Ook de lage kont icm de laser die onder de achterzijde van het linker naar het rechterachterwiel moet is lastig. Opkrikken was geen optie wat dan klopten de waarden weer niet. Heeft ie keurig opgelost en daarna Giulia netjes uitgelijnd. Als je het adres wilt weet je mij te vinden !

Gr Ron

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: scheef trekken bij remmen 105je

vr mei 19, 2017 15:59

Frank, hebben ze daar bij jou al wel geasfalteerde wegen ?......
Gr Ron
Zeker wel, en veel minder druk dan in die mierenhoop bij jou...Ergo, plek om door te douwen! :thumbs: :D

Uitlijnen komt wel goed, dank voor t advies.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Re: scheef trekken bij remmen 105je

vr mei 19, 2017 23:07

Het is inderdaad vreemd dat de auto op de remmenbank wel goed is maar op de weg niet. Er zijn drie dingen die er bij mij bovenkomen, allereerst de remzuigers/calipers die kunnen er op alle verschillende manieren in maar er is maar 1 stand de goede. Dit in verband met de oplopende kant.
Ik zou toch nog met een heel kritische blik naar de remslangen kijken en bij de geringste twijfel vervangen, voor de prijs hoef je het niet te laten,.
en tenslotte, kan het scheeftrekken niet van de achterremmen komen?
Succes, Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8036
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: scheef trekken bij remmen 105je

za mei 20, 2017 10:50

Die remzuigers heb ik inderdaad goed staan Richard, althans ik heb niet de speciale 'wig' om de hoek te meten maar ze staan alle 4 hetzelfde conform wplhandboek.

'Perfect op de bank' geeft mij geen twijfel over de voorremmen op zich trouwens, remslangen hebben er geen idee van of je rijdt of simuleert op een bank..
Of achter zoveel invloed heeft lijkt me sterk. Zijn ook gewoon goed trouwens, alles gangbaar en fris, en ook niks raars aan gezien op de remmenbank tijdens apk.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Algemene Technische vragen”