De km. stand is aan de hoge kant natuurlijk. Verkijk je niet op de onderhoudskosten van een 916 Spider, kun je op geen enkele manier vergelijken met je MiTo. Het zou denk ik verstandiger zijn op zoek te gaan naar iets met wat minder km's en het liefst met een aantal maanden garantie. Een goede Spider vinden voor 2,5k wordt flink zoeken vrees ik...
Kijk goed naar de onderhoudshistorie van de auto. Ook de vervangingstermijn van de distributieriem is iets dat je sterk in de gaten moet houden, namelijk elke 60.000 km. of 3 jaar. De onderste draagarmen achter zijn duuuur, denk aan meer dan € 400 per stuk excl. montage. Montage van PU-bussen ipv vervanging van de draagarm is een mogelijkheid, scheelt een hoop geld. De achterasconstructie van de GTV/Spider is complex, 3 draagarmen per kant. Let hier dus sterk op bij de aanschaf. Mocht de Spider voorzien zijn van een elektrische kap, controleer de werking ervan dan goed. Kijk ook goed of de cilinders van de elektrische kap niet lekken. Dit kun je checken door de kap halverwege het openingsproces stil te zetten en dan te kijken of de kommetjes onder de cilinders droog zijn. Als die lek zijn ben je écht aan de beurt qua kosten.
Als ik jou was zou ik daarom voor een handbediende gaan, scheelt je een hoop mogelijke kosten.