Soort van... Na doordenderen Scheivlak in de daaropvolgende bocht (hoe heet dat ding) twee Volvo's, veel blauw vlag gewapper en ik meende te "voelen" dat de Volvisten ruimte zouden laten/op het blauw zouden reageren. Dus ik dacht van "twee voor de prijs van één", maar dat ging niet... Te abrupt van het gas op een te krappe binnenlijn en wég was de bevallige bips van de Juul. In alle eerlijkheid: mijn fout, de Volvisten viel niks te verwijten. Ik had een bochtje moeten wachten. Anyway, MEGA mazzel gehad dat tijdens het gepirouetteer er niemand bij me inkleunde. Alleen op de neus van de Juul een stukske plamuur verdwenen van een derde handpalm.
Maar goed, tijdens de tegenstuur reflexen met de polsband de vergrendeling van de gordels losgetrokken dus daar stond ik in het grind, achterstevoren, met losgeschoten gordels en een hete carburateur motor. De conaisseurs onder u weten dat het een hele heis is, een gespinde hete carb-motor weer aan de praat te krijgen. Dus halve accu leeggestart, handschoenen uit, gordels weer vastmaken, handschoenen aan, en (dat ging gelukkig nog) het grind uitploegen.
Dan maar meteen de rest van mijn avonturen: genóten in de Giulia. Wat een top-auto is dat toch.. Op verse 200 slicks puur genieten. De voorkant is 101% gehoorzaam, onderstuur nul. Achterzijde wel instabiel met remmen als het stuur niet helemaal in het midden staat. Heb besloten de semistraat-Bilsteins te gaan vervangen door iets racewaardigs. Achterzijde is niet stabiel genoeg, met allerlei geëxpirimenteer nooit kunnen verbeteren.
Tijdtraining: eerste rondjes geofferd aan in-slicken van de Kumho's en het zetten van de nieuwe remblokken. Toen nog twee, drie rondjes gas erop, de eerste Volvo's voor me en besloten te stoppen: had vrij baan, nu verkeer en niet het idee dat ik sneller kon. 2.06.6 of zo, P3 voor race één. Tijdens inrijden van de pits geratel in de aandrijflijn.. Dat hoorden Jaqueline en Barend ook, Jaq. de tegenwoordigheid van geest m'n bandenspanning te meten, en Barend had al snel uitgedokterd waar de pijn zat (grote moer/conische passing tussen de twee cardan delen )losgelopen. Voordat ik twee keer met mijn ogen kon knipperen stond de Juul op bokken en lag Barend er met gereedschap onder. Voor de niet-SI'ers onder de lezers: wéér een voorbeeld van hoe de SI'ers met elkaar omgaan. Je bent daar nooit alleen. Top Barend !!
Okee, start race één ! Ik onthoud nooit (zo goed) "hoe het ook alweer ging", maar binnen een paar bochten lag ik op kop in de Cassa di Pere !! Een rondje of twee, drie de retesnelle 75 van Luuk Weijtens en die idioot snel startende 155 Q4 (en tevens retesnel) van Sieger Veenstra voor weten te blijven met het noodzakelijke defensieve lijntjes rijden. Maar andermaal blijkt dat ik een peekaa'tje of 20 tekort kom,,

Ik kon de beide mannen/auto's niet achter me houden: Luuk tetterde me op het rechte eind voorbij en Sieger weet ik niet meer. Maar wat een retegave eerste ronden !! Jammer dat we dit niet 12 rondjes konden volhouden mannen ! < denkt aan strafgewichten..> Helaas helaas helaas waren Wijnand, Robert en Cees er niet bij (vakantie/technisch malheur/overwerk), doorgaans zijn we goed aan elkaar gewaagd en kunnen we elkaar lekker op de race-hielen zitten. Rest van de race in niemandsland gereden.. Luuk vervolgens gespind, en tweede geworden.
Race twee: P2 dus. Ik was echt supergoed weg. Maar Sieger ?? Denk aan een straaljager die van een vliegdekschip wordt gelanceerd.. Ik heb zijn startplek later onderzocht maar geen sporen kunnen vinden van een stoom catapult. Echt, knipper met je ogen en die Q4 was 20 meter verder. Qua rondetijden redelijk aan elkaar gewaagd, het geslagen gaatje werd gedurende de race niet zo heel veel groter. Wederom heerlijk rondgerost, maar weer in niemandsland.
Race drie: P2 dus, en een soort van kopie van race twee. Alleen Luuk's bak ging stuk.. En ik had m'n akkefietje met de twee Volvo's, waar ik mijn epistel mee begon. In de laatste ronden nog een x-aantal mannen kunnen inhalen en als 7'e geklasseerd. Derde prijs overall !! Op het podium met uiteraard Sieger en Martin, die in zijn fraaie GT heeft laten zien dat 'ie best een puik stukkie kan sturen. Én een compliment naar Wesley Prinsen ! Prettige kerel die debuteerde in zijn ex-trackday 155, en bijzonder goed kon meekomen. Blijf meedoen man !!
Andermaal blijkt dat je op dit soort evenementen AANWEZIG moet zijn !! Geweldige dag gehad. Als "alle mannen" aanwezig zouden zijn geweest, en die Peusjoo-overloper weer zou terug-overlopen (maar rumour has it dat de SuperLeggera deze winter wordt herbouwd) hadden we in het hele veld volop spektakel gehad. Laat dit tot "to whom it may concern" doordringen !!
"To-do" list voor m'n Perenkist: sper reviseren, sper begon in de training al door te slaan en dat werd gaandeweg erger. Heb ik zeker last/nadeel van gehad. En maar eens opnieuw gaan informeren bij de Grote Jongens voor race-dempers !! En motor op 45 mm carbs ?! Ik vrees voor mijn Giulietta project... Gezien mijn beschikbare tijd is laten (af)bouwen de enige optie. En dat gaat niet gebeuren. Misschien door iemand anders ?! ( andermaal: to whom it may concern: ik heb er een nachtje over geslapen en we moesten maar eens praten..)