Tja... de hick-up.. nou, daar gaat ie dan
:
Maaaaanden naar gezocht, alles gewisseld, zaken vernieuwd die helemaal niet nodig waren geweest, iedereen geraadpleegd en de kop gek gezeurd, zwaar de balen van het hele project, 3x op de dyno geweest, nog meer onnodige zaken wisselen en nog steeds hetzelfde probleem: onbelast redelijk lopen (maar niet geweldig) en stotteren onder belasting ...
Dus alles weer controleren: compressie test, cylinder lektest, nokkenas timing, brandstofpomp gewisseld, druk gemeten, injectoren gewisseld, weer testrondje gereden bij Wijnand: nog steeds prut ...
Van veel meedenkende Alfa-racevrienden suggesties en tips gehad, maar mysterie bleef ...
Het stotteren voelde echt als een onstekingsprobleem; op meerdere cylinders had ie een soort hit-and-miss ontsteking, af en toe ontsteking, en af en toe niet... extra massakabels gelegd voor de Motronic; heeft ook wel eens iemand heel lang naar gezocht
Probleem bleef...
Week of drie geleden keertje aan de telefoon met Prof. Dr. Ir. Slop om het hele verhaal maar weer eens door te akkeren, zegt ie: "en je weet zeker dat je een goeie rotor hebt in je verdelerkap?"
.....
kleur de plaatjes en maak het verhaaltje zelf af :
Klein wonder dat die motor liep... maar dat kwam dan waarschijnlijk weer door die superbobine die ik maanden geleden zo'n beetje als eerste had gewisseld; zal wel een leuke vonkenregen geweest zijn in die verdeler ... Nou ja, anyway, weer wat geleerd ... en we hebben er weer een legendarisch verhaal bij ...