Nu met gratis TCT:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18756 ... -giulietta
In Italië is dit pakket vanaf het debuut te bestellen op de 1.4 Turbo Benzina 120 pk (ook op LPG), 1.4 MultiAir Turbo Benzina 150 pk en 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170 pk met Alfa TCT. Wat diesels betreft op de turbodiesel 1.6 JTDm 120 pk (ook belangrijk in Nederland) handgeschakeld of TCT automaat, 2.0 JTDm 150 pk en 2.0 JTDm 175 pk met Alfa TCT.
De Giulietta Sport kenmerkt zich door prachtige donkere 17 inch velgen in Quadrifoglio stijl, sideskirts en getint glas achter. De sideskirts zijn evenals details in het interieur eventueel verkrijgbaar in carbon-look dankzij het optionele Pack Carbon Sport. Uiteraard zien we ook weer de zo herkenbare luchtinlaat met rood lijntje zoals we die al kenden. De dubbele vergrote uitlaat op de hoeken maken het geheel af. Climate Control, Cruise Control, UconnectTM Live 5″, middenarmsteun voor, verstralers en Alfa DNA (met elektronisch differentieel Q2 en DST) en ESC met ASR en Hill Holder horen uiteraard tot de standaarduitrusting.
Wellicht vertekent het iets op de foto, maar dit lijken mij eerder 18" dan 17" wielen?De Giulietta Sport kenmerkt zich door prachtige donkere 17 inch velgen in Quadrifoglio stijl, sideskirts en getint glas achter. De sideskirts zijn evenals details in het interieur eventueel verkrijgbaar in carbon-look dankzij het optionele Pack Carbon Sport. Uiteraard zien we ook weer de zo herkenbare luchtinlaat met rood lijntje zoals we die al kenden. De dubbele vergrote uitlaat op de hoeken maken het geheel af. Climate Control, Cruise Control, UconnectTM Live 5″, middenarmsteun voor, verstralers en Alfa DNA (met elektronisch differentieel Q2 en DST) en ESC met ASR en Hill Holder horen uiteraard tot de standaarduitrusting.
Nou is de Punto wel een extreem voorbeeld want die is naar huidige normen wel heel oud in zijn basis.
Maar die leeftijd is toch echt wel een dingetje. Kijk maar naar de Punto, die heeft zowaar 0 sterren in de NCAP gekregen, omdat de laagste score geld en die auto helemaal geen moderne veiligheidsfeatures heeft (city-safety, lane keeping). Dat kan niet bevordelijk zijn voor de verkoop.
En je hoeft niet eens een radicaal nieuw model op de markt te brengen. Kijk maar naar de Golf, al sinds jaar en dag een verkooptopper en elke generatie is niet heel veel anders dan de vorige. Maar hij heet anders en elke nieuwe generatie zitten er net weer wat nieuwe snufjes op, en dat trekt mensen.