Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: Aan de diesel !!

zo feb 04, 2018 21:33

Prins VSI 2.0 is een aanrader. Vanwege de afwezigheid van injectoren (want: dampsysteem) en de pomp in de tank (wat Vialle wel heeft) is dit systeem een stukje betrouwbaarder en minder gevoelig dan Vialle. Ook iets goedkoper. Enige nadeel is het iets hogere verbruik t.o.v. Vialle omdat injectoren iets nauwkeuriger zijn, maar volgens mij maakt verbruik jou nooit zoveel uit :D

Agit in Rijssen is een goede inbouwer.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

ma feb 05, 2018 09:38

Nou, ehh, idd, ik hou niet van rekenen in decimalen achter de komma. 1 op 6,5 of 1 op 7 , op hóóguit een keer 20.000 km/jaar vind ik niet boeiend. 1 op 6 of 1 op 8 dan weer wél. Maar ik neem aan dat verschillen tussen "damp of injectoren" zich in tienden-na-de-komma laten uitdrukken ?

Grootste pijnpunt in dit geval is de prijs van een nieuw in te bouwen installatie. Dat "dwingt" me meteen de auto in kwestie een x-aantal jaartjes te blijven gebruiken. En los van het feit dat ik een andere auto om het jaar/anderhalf jaar best leuk vind: ik vertrouw onze (r)overheid niet. Ben op m'n financiële smoelleke gegaan met de aanschaf van mijn circuit/race camper van toen 25 jaar oud. Deze behoefde wat TLC, en toen ze klaar was: kléng, wég 25 jaar belastingvrij en 900 euri's wegenbelasting voor het ouwe dieseltje. Ik vind 900 euro voor een race-je of 8 en wat random gebruik toch stevig geld.

De (r)overheid heeft de uiterst irritante neiging tot 1) zwalk/draaikont beleid en 2) door hunzelf opgetuigde regelingen die vervolgens tot succes leiden geheel out of the blue den nek weer om te draaien. Oftewel : hoe lang geldt het 35% tarief/regeling op auto's van 15+ jaar ?? Juist.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Aan de diesel !!

ma feb 05, 2018 09:47

Het was deze: (even omlaag scrollen)

viewtopic.php?f=4&t=33042&start=15

Met Vialle lpg systeem en zonder problemen mee gereden.

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 868
Lid geworden op: ma mar 01, 2010 11:55
Locatie: Delden

Re: Aan de diesel !!

ma feb 05, 2018 10:25

Is het voordeel van lpg injectoren ook niet dat dit een verkoelend effect heeft op het gasmengsel?
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

leonm
Member
Member
Berichten: 112
Lid geworden op: za dec 19, 2009 22:48
Locatie: Wingene, West-Vlaanderen

Re: Aan de diesel !!

ma feb 05, 2018 11:03

Prins VSI 2.0 is een aanrader. Vanwege de afwezigheid van injectoren (want: dampsysteem) en de pomp in de tank (wat Vialle wel heeft) is dit systeem een stukje betrouwbaarder en minder gevoelig dan Vialle. Ook iets goedkoper. Enige nadeel is het iets hogere verbruik t.o.v. Vialle omdat injectoren iets nauwkeuriger zijn, maar volgens mij maakt verbruik jou nooit zoveel uit :D

Agit in Rijssen is een goede inbouwer.
Euhm, moderne lpg systemen met verdamper zoals Prins VSI 2.0 hebben ook injectoren hoor. Verschil met Vialle LPi is dat je gas in dampvorm injecteert in plaats van vloeibaar gas.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

ma feb 05, 2018 11:39

Ik had al zoiets gedacht/vermoed, je komt anders toch nooit op "G3" niveau, denk ik ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Aan de diesel !!

ma feb 05, 2018 12:30

Tssssss, LPG... Van jtd euforie naar gas blabla in pakweg 7 berichten... :(

Bekker je valt me tegen... [-X [-X [-X


:mrgreen: :wink:

Mooie 166, dat wel! Meen btw dat er met de automatenbak computers bij de 166 nog wel es wat aan de hand kon zijn?

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

ma feb 05, 2018 13:24

Busso op peut, Busso op gas, roffelt 'ie niet minder om..

Bakchippie niks mee aan de hand zolang de erboven geplaatste kachelradiator (kennelijk notoir incontinent) er niks nattigs op lekt.

Dat IK nooit een radiator boven zekering/electronica zou "engineeren" zegt niks. Ik heb immers nooit een vak geleerd.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 850
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: Aan de diesel !!

ma feb 05, 2018 17:43

Het was deze: (even omlaag scrollen)

viewtopic.php?f=4&t=33042&start=15

Met Vialle lpg systeem en zonder problemen mee gereden.
Zeg doe jij eens niet liegen? Daar lag gewoon netjes AG lpg in hoor, los van wat er op het kenteken stond ;-)

Busso's doen het prima op gas. Vsi of lpi maakt in de praktijk weinig uit, het werkt alletwee prima. Maar ik deel de zorgen over het overheidsbeleid, en de terugverdientijd is best lang van een nieuw ingebouwde set....

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3005
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Aan de diesel !!

ma feb 05, 2018 18:18

Installatie € 2.200 (was ik geloof ik kwijt).

Besparing op brandstofkosten € 0,10ish, is bij 20.000km/jaar € 2.000/jaar.
Extra wegenbelasting € 568/jaar (Gelderland, en met LPG kom je in een hogere gewichtsklasse). Per saldo een besparing van € 1.400.

Dus na ruim 1,5 jaar heb je hem eruit.

Bijkomend nadeeltje is wel dat je om de haverklap moet tanken en dat niet overal mogelijk is. Dus als je nu al (redelijk zeker) weet dat je hem na 1,5 - 2 jaar toch weer weg doet is het ook niet de moeite waard.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Aan de diesel !!

ma feb 05, 2018 18:38

Het was deze: (even omlaag scrollen)

viewtopic.php?f=4&t=33042&start=15

Met Vialle lpg systeem en zonder problemen mee gereden.
Zeg doe jij eens niet liegen? Daar lag gewoon netjes AG lpg in hoor, los van wat er op het kenteken stond ;-)

Busso's doen het prima op gas. Vsi of lpi maakt in de praktijk weinig uit, het werkt alletwee prima. Maar ik deel de zorgen over het overheidsbeleid, en de terugverdientijd is best lang van een nieuw ingebouwde set....
Hahahaha, ik dacht echt dat het Vialle was...

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

ma feb 12, 2018 20:24

Ongeveer 300 km met de 166 achter de kiezen. Fijne auto hoor... Het enige wat ik te azijnpissen heb is het nét iets te dunne stuurwiel, standaard veertjes inderdaad best wat ondermaats, en koppel "onderin" toch wat bescheiden (boven 5000 toeren schiet het pas echt op), Maar dit slagschip onthaast behoorlijk. De zitpositie is top. En de eerste Alfa die me niet de hele tijd zit op te jutten...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Aan de diesel !!

ma feb 12, 2018 21:43

Ik vond dat de sporttronic bak hem best levendig maakte en vlot zat bij het stoplicht.
Geen GTi ofzo, maar je kon ze wel pesten.

En dat je juist hard reed zonder dat je het door had...
We gingen een weekend naar Berlijn ermee en vriendin merkte niet op dat er hele stukken 190 op de teller stond.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Aan de diesel !!

di feb 13, 2018 00:13

Ongeveer 300 km met de 166 achter de kiezen. Fijne auto hoor... Het enige wat ik te azijnpissen heb is het nét iets te dunne stuurwiel, standaard veertjes inderdaad best wat ondermaats, en koppel "onderin" toch wat bescheiden (boven 5000 toeren schiet het pas echt op), Maar dit slagschip onthaast behoorlijk. De zitpositie is top. En de eerste Alfa die me niet de hele tijd zit op te jutten...
'Onthaasten' heer Bekker, is gewoon een moderne uitdrukking voor, kak, ik mis het koppel van mn 20v... :mrgreen:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Aan de diesel !!

di feb 13, 2018 08:23

Jan Berfelo had mijn 166 strak op de veertjes gezet, met gele koni rondom. was een wereld van verschil.. Als mijn geheugen mij niet in de steek laatwel met hulpveren achter tegen inzakken met aanhanger erachter (in standaardsetup lag ie gelijk op de aanslag..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Projecten”