Zo, deze week was een goede week. Ze staat weer thuis
in 1x goedgekeurd!
Kijk eens hoe strak die motorruimte er uit ziet
En de kofferbak, iets minder strak maar wel functioneel. Ik wou wel bekleding hebben, maar ik had twinspark bekleding terwijl er nu een V6 tank in ligt. Dus daar maar iets geknutseld. Behoorlijk hobbybob, dat geef ik als 1ste toe. Maargoed concoursstaat is nooit het doel geweest. Het werkt wel en ziet er netjes genoeg uit. Beetje baggage er in en je ziet er toch niks van
En de auto stuurde een beetje raar. Even heel provisorisch zelf uitgelijnd.
Touw paralel gezet aan het achterwiel. Dan voor gekeken naar hoeveel verschil er tussen de voorkant en achterkant van de velg zit tov touw. Verstellen van de spoorstang gaat verassend genoeg best goed terwijl de auto nog op de grond staat! Kunt er net bij als je ligt.
En toen werd mijn vreemde weggedrag ook duidelijk, de auto had behoorlijk extreme toespoor.
Uitgerekend dat voor 0,5 graad toespoor voorkant van velg 3.3 mm verder van t touw mag zitten dan achter. Stuurde al gelijk een heel stuk beter! Had het gisteren even snel gedaan dus links en rechts zijn nog niet 100%, de auto trekt
ever so slightly naar links. Maar dat is een kwestie van nog even een keer opnieuw doen.
Caster instellen: maximaal gezet zonder schokbreker te raken, en dan aan beide kant even lang gezet, gemeten via vast referentiepunt. Hoeveel graden heb ik dus geen idee, maar boeiend.
Ook nog een woordje over de remmen. De auto remt echt heel, heel goed. Het pedaal is lekker hard en zit voor een 75 super hoog. Hij grijpt niet zo lekker aan als in een moderne auto, maar man wat is dit 3000x beter dan toen ik nog met de auto reed dagelijks. De instelbare remdruk verdeler is hier volgens mij verantwoordelijk voor. De oude was niet 100% en dat had toch veel gevolgen voor pedaal gevoel.
Ook heb ik het schutbord verstevigt rond de pedalen, dus dat zal ook ietsjes schelen.
Ik lees hier wel eens horrorverhalen over het ontluchten, en ik heb het zelf ook meegemaakt. Maar nu, de auto stond echt maar 2-3 tandjes hoger op de assteunen dan voor, en dan met een eazybleed op 0,8 bar in 2x goed.
De eerste keer ontluchten was sowieso niet goed, omdat heel het systeem leeg was. Maar de 2e keer ontluchten was echt in 10 minuten gedaan en het pedaal is dus kneiterhard zonder lucht in het systeem. Nogmaals, alle klauwen gereviseerd, nieuwe HRC, instelbare verdeler.
Kortom, die horrorverhalen: volgens mij een teken van verouderde onderdelen van je remsysteem.
Oke dan, aandachtspunten? Ja die zijn er ook
Ik vindt de cardanas toch nog wel iets teveel trillen. Het is niet super heftig, maar als je net uit een wat nieuwere auto stapt dan merk je dat het toch wel storend is. Even kijken wat die as doet na een paar honderd kilometer. En anders een keer met slangklemmen aan de gang?
Tweede punt is het geluid. Ik weet niet of ik gewoon het niet meer gewend ben, na 1.5 jaar in een relatief nieuwe Honda, maar zeker op de snelweg maakt de 75 toch echt wel een bak herrie. En niet zozeer windgeruis, het klinkt als de motor. lijkt wel alsof het schutbord van papier mache gemaakt is. stationair hoor je auto bijna niet, en ik kan ook geen lek ontdekken ergens bij het spruitstuk.
Misschien is het wel een kwestie van wennen? We gaan het even aankijken.
Lang verhaal kort te maken; ik mag weer rijden, en ik heb nog steeds iets te sleutelen