Als ik jouw eisenpakker erbij pakt voor de tussenpaus in afwachting van de reanimatie van de gtv6:
" Wat wil ik? Iets heel sportiefs, met cruise control voor lange afstanden, met stijl en karakter. Iets relatief probleemloos van maximaal 15 jaar oud. Kunnen jullie me helpen met opties? Ik heb een budget tot zo'n 22k.
Ik heb de Brera V6 Q4 geprobeerd. Schitterende auto maar net niet genoeg, voelt als een upgrade van de 159 ipv een echt andere ervaring. Ik denk gewoon net te zwaar. 1750 turbo versie helpt niet. Andere Alfas die geschikt zijn zie ik niet echt? Ik heb een proefrit gemaakt in een VW Sirocco 2.0 turbo, want vind het een mooie auto. Maar die voelde als een hyper nerveuze kart, een speeltje. Ik heb veel liefde voor de Nissan 350z, snel, mooi, betrouwbaar, comfortabel... maar ook karakterloos en daarom nee. 370z is beter maar duur en eigenlijk ook weinig karakter. BMW's, Mercedes en Audi doen me niks, ik vind ze saai. Jaguar XKR naar gekeken, leuk, maar ... zit je met een Jaguar... met dat nep notenhout enzo... meer beeld dan inhoud. Wat is er nog meer? "
En moet een coupe zijn en geen automaat als ik het goed heb begrepen.
Als ik jouw criteria invoer (ik heb maximumprijs 25K ingevoerd en minimaal vermogen 240 pk) op gaspedaal en autoscout krijg ik op beide maar circa 90 hits (geen idee hoeveel dubbelingen) en waarvan de helft afvalt want BMW of Audi. Op MP of andere sites zal het niet veel anders zijn gok ik.
Dan is het volgens mij niet zo heel moeilijk om iets te vinden?
Veel de genoemde suggesties komen niet eens naar boven als je criteria invoert. Vermoedelijk te duur. Of heel weinig aanbod.
Gezien het feit dat de auto een tussenpaus is wellicht ook iets kiezen van ook eenvoudig weer te verkopen valt?? (voorzover dat van tevoren valt in te schatten) en gezien het feit dat geen blijvertje is, ook zoveel mogelijk wegblijven van andermans ellende. Dus aantoonbaar goed onderhouden en geen vermoedens van ellende in de nabije toekomst.
Persoonlijk zou ik ( niet gebaseerd op rijervaringen met betreffende auto's!! ) een Cayman (kreeg ik 2 hits op, maar of een Cayman betrouwbaar te vinden is voor jou budget weet ik niet ) of een 350Z en een Megane Coupe overwegen.
Of een Alfa GT V6, met een setje Intrax en geupgrade diff eronder. Past ruim binnen budget en je vind het een mooie auto begreep ik? Goed onderstel en diff zal de problemen die je proefrit had goeddeels te niet doen.
Een Corvette lijkt mij ook wel wat, (heb ik stiekum wel eens naar gekeken) maar de echt leuke vallen buiten het budget en veel aanbod met automaat. En eigenlijk moet die smetteloos zijn om niet ordinair te zijn. Maar ik vermoed dat jij Corvette helemaal niks vind?
Ik snap overigens je wens voor een niet te strakke auto die je zonder pijn in je buik over een krasje of deukje gewoon kan gebruiken waarvoor een auto bedoeld is, lekker rijden!
Gezien alle reacties word je vraag niet als vloeken in de kerk gezien in ieder geval...
Gr
DJ