Oorspronkelijke kleur is zwart, op het huis van het differentieel na dat gewoon blank aluminium (toch?) is. Je kan dus gewoon de verschillende delen overschilderen,ervanuitgaande dat de gele verf goed is aangebracht. In het andere geval kan je de delen zandstralen, schuren en vanaf blank ijzer opnieuw verfen met dan eventueel een goede roestbestendige verf. De as vanonder de wagen vandaan halen is niet echt heel lang werk en zeker te doen met een goede krik en enkele chandellekes (veiligheid eerst!) Het differentieelhuis zou ik afbeitsen met een product, wel oppassen dat het niet aggresief werkt tegenover het materiaal (rubbers, aluminium,..) Kan je op het zelfde moment ook eens nagaan hoe het zit met de verschillende rubbers.
Maar dit zijn eigenlijk alleen maar details, kijk vooral goed naar de staat van de koets. De volgende punten moet je echt nakijken: (zijn hier al meermaals neergepend maar je kan niet genoeg herhalen
)
* de dorpels (zijn de originele spleetjes tussen voorflank-dorpel-achterflank zichtbaar)
* kriksteunen (vooral vooraan durft rondom de kriksteun de vloer gaten te vertonen, kijk ook eens de achterkant van de dorpels na, zijn de afwateringsgaten nog zichtbaar (4 per dorpel)
*spatlappen verwijderen aan de binnenkant voorwielkas, nu heb je hopelijk zicht op de dorpels
*onderkant van de snuit evenals de radiatorbalk
*onderkant van het achterraam; durft onder het raamrubber over de gehele lijn te roesten.
Voila er zijn nog meer plekken, maar kijk deze al zeker na.