Vandaag weer even met de Giulia bezig geweest. Stukje gereden, voelde wederom weer de trilling in de pook. Maar net als bij mijn testrit vorige week (na het loshalen van de baksteun), merkte ik op dat er nu meer getril/geklop uit de cardantunnel kwam. Voordat ik de boel eraf haalde, was dat niet. Heb de hoes van de pook af getrokken, en als de pook in III en IV op en neer wiebelde, zag ik dat de bak wél stik bleef. Ik ben zodoende even naar een bevriende garagist gereden om de auto op de brug te zetten, want dan kan ik de boel beter bekijken dan thuis op de assteunen. En wat viel me op: de cardanas kon ik ook gewoon op en neer (en links/rechts) bewegen, dat lukte me vorige week nog niet toen ik de kruisstukjes/schuifstuk liet smeren. Het rubber waar het steunlager in zit zag er ook erg uitgedroogd uit, iets wat me vorige keer ook niet echt was opgevallen. Het lijkt alsof door het loshalen van de steun vorige week, de bak/cardanas klein beetje naar onderen in gevallen en daardoor dat rubber een definitief naar z'n gootje heeft geholpen.
Ik ga eerst dus dat rubber eens vervangen, niet duur en relatief simpel te doen. Mocht het dat niet zijn, dan zoeken we weer verder.
Nog tips/advies? Alleen rubber vervangen, of meteen meer zaken meenemen? (lager?)