Zo weer tijd voor wat updates!
Vooral foto's eigenlijk. Ook wel leuk. Laatst naar Spetacollo (voor het eerst) gegaan, op de Zaterdag. Wel mooi, langs mij stond een zwarte V6 uit Engeland, die er werkelijk spik en span bij stond. Eigenaar was ook nog aan het poetsen op de paddock.
En die van mij, lekker met deuken er in, en de dag ervoor snel in een wasbox toonbaar gemaakt
Ook nog gespot rond Zandvoort, mooie foto's geworden!
Betreft de velgen: hoewel ik de 14" Benzoni's echt wel mooie velgen vindt, is de bandenmaat een probleem. in 195/60/14 is niks fatsoenlijks meer te krijgen.
195/55/15 wordt ook dungezaaid. In 205/45/16 is wel genoeg te vinden! Sterker nog, de Premiumcontact 6 is er net in die maat uitgekomen, zou de concurrent van de PS4 moeten zijn. Dat belooft wat, voor een 75 TS zal het meer dan voldoende zijn straatgebruik. Maargoed, 16" moest het worden, en dus op zoek naar een velg. Ronals en telefoonschijf achtige velgen heb ik al gehad op deze en de 33, dus dat wilde ik niet.
Azev A vond ik het gaafste, maar die zijn zeldzaam geworden, en duur. En dan nog: AZEV had in die tijd veel magnesium in de legering zitten. En die velgen hadden mede daardoor de neiging om te barsten, en dan kun je ze weggooien. Ook richten is daardoor gevaarlijk. Als je dan ziet dat mensen grof geld vragen voor AZEV A's waarvan niet bekend is of ze recht zijn....
Gelukkig kwam een set AZEV C voorbij voor weinig geld, dus die maar gekocht. Wel laten richten, maar dat is goed gegaan.
Zelf maar een spuitbusje verf er overheen, en afgelakt met 2K blanke lak uit een spuitbus.
En ziehier het resultaat
Wat moet er nog gebeuren met de auto?
Cardanas trilt nog vervelend, en de uitlaat lekt nog. Wel heb ik het kunnen lokaliseren naar de aansluiting tussen spruitstuk en voorpijp. Nieuwe pakkingen en uitlaatcement hielpen wel wat maar t lekt er nog steeds. Het af en toe off-road rijden zal zeker niet helpen, daar houd de voorpijp niet zo van...
Maar voor een hobby auto is het niet super hinderlijk nu. En ik zit nog te twijfelen wat ik met de motor wil doen, dus om het echt goed aan te pakken schiet nu niet op.